Det här är matematik

Japp, jag har länge varit trött på sveriges skolpolitik och då främst vad det gäller mattematik undervisningen, som jag ser det så kan man skrota matte efter grundskolan. Mina argument? jo då kan man allt grundläggande, + och - och gångertabellen och division osv, du kan helt enkelt tillräckligt mycket för att inte bli lurad när du går till affären och handlar. Det räcker för mig, och för flera andra tror jag, nu låter det här argumentet väldigt tunnt men om jag då lägger till att du i nuläget måste lära dej läsa av grafer och formler som du förmodligen aldrig kommer ha användning av ändå, vad är meningen med det? Jag tycker att det ska finnas som tillval att läsa Matte på gymnasiet så kan ju dom som vill läsa det göra det men för mig räcker matten från grundskolan.

Amanda har hjälpt mej att göra en mer användbar graf som jag egentligen snodde idén ifrån gårdagens how i met your mother men så här ser den ut iallafall:

image48

Det här är en användbar graf, här kan du läsa av hur snygg en tjej måste vara för att får vara si och så galen!
På grafen har jag märkt ut en gul och en blå prick, den gula pricken visar en helt lagom tjej som du lätt blir kompis med, skulle den vara mer åt vänster skulle du uppfatta henne tråkig och skulle den vara längre ner så kanske du inte skulle ge dig själv chansen att låta dig lära känna henne. Den blåa pricken ska symbolisera den perfekta kvinnan men jag har även dragit pilar åt höger och vänster som jag tycker att hon ska ha för vissa situationer då man vill ha lite mer krydda eller lite mer lugn. Den röda zonen fattar ni nog utan förklaring.

Om någon tycker att det här på något sätt är kränkande mot kvinnor så hänvisar jag er till www.feministisktinitiativ.se/ där det säkert finns något forum.



Här får Amanda en egen spalt där jag bara tänkte tacka för hjälpen med både designen på bloggen och hjälpen att göra grafen. www.insulan.blogg.se
kika in hennes blogg med ;)

Och sist men inte minst har allas våran långhåriga vän henke börjat blogga, www.Hengo.blogg.se är adressen du har längtat efter, eller?

Kommentarer
Postat av: amie

haha nä kallebaby jag gillar din blogg. oroa dig inte :)

2008-04-22 @ 19:32:02
URL: http://amies.webblogg.se
Postat av: daniel

Ja, det är skönt ha dig karl, du vet ju hur det är nu i svåra tider ;)

2008-04-22 @ 23:50:30
Postat av: daniel

Om galenheten växer i takt med hur snygg hon blir så kan du väl faktiskt bli tvungen att räkna ut det med logaritmer?

Osäker dock då jag kanske inte är den snabbaste hästen i stallet på matte.

2008-04-23 @ 16:19:08
Postat av: Mollan

Alltid ett nöje med din blogg=P Gula prickar växer inte på träd;)

2008-04-24 @ 20:17:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0