Första matchen

Då har man gjort sin debut för Fc Komarken, för mej gick det väl ändå helt ok fick börja från start som högerytter på vårt 5 manna mittfält. I första halvlek ägde Fc Komarken Fc ale och vi spelade runt bollen och skapade många målchanser, en av dom resulterade i att jag kom fri på högerkanten och med ett hårt pressat skott som målvakten var på lite men inte lyckades hålla 1-0 till Fc komarken och jag hade så att säja presenterat mej genom att göra mitt första mål redan i debutmatchen. Vi fortsätter att pressa på efter målet men tempot avtar och vi släpper in Fc Ale i matchen, 1-1 kommer ungefär 10 min efter 1-0 målet på en hörna där vi inte är med i man-man spelet och 2-1 kommer innan halvtid på en frispark där vi inte heller är med i positionsspelet. I halvtid snackar vi ihop oss, vi får inte släppa till så på fasta situationer och vi måste visa mer moral och vilja. Vi börjar som vi har sagt och alla kämpar och springer mycket innan nästa bakslag kommer, 3-1 kommer på ännu en hörna där vi inte är med och efter det så går luften lite ur oss, jag får en bra chans där jag tyvärr inte får med mej bollen annars hade jag kommit i friläge mot målvakten, hade inte det felaktiga 3-1 målet kommit och jag hade gjort något av mitt läge kunde vi gått upp till 2-2 och matchbilden hade nog sett annorlunda ut men så blev det ju inte och matchen slutar med 4-1 efter ännu ett tveksamt mål.Jag antar att domarn är av den klass vi förtjänar eftersom vi spelar i division 7 för han var verkligen värdelös.  men vi tar med oss de första 35 minutrarna där vi spelar bra fotboll och så lär vi oss av det vi misslyckades med idag till nästa torsdag mot färjenäs.

Tack ahmed för du höll tummarna, det var säkert därför jag lyckades göra mål i debuten ;)


Dagens låt : Afasi & filthy - Jobb .. Ny hit från afasi & filthys nya album.. LYSSNA PÅ DEN!
Dagens citat: "Om du ger allt och spelar bra och ändå förlorar, skyll då alltid på domarn" gammalt fotbollsordspråk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0