Ljungskile SK

Dagen var upplagd för succé skolan hade slutat tidigt,jag hade varit hemma och ätit och gick ner till tåget i den strålande solen. Vid tågstationen möttes jag av Joel och Hannes som för dagen var iförda blåvita kläder, ariel likaså när han kom traskandes några minuter senare. Lite gött tjöt på stationen om hur vi trodde att matchen skulle gå, ingen av oss, inte ens jag räknade med seger (det var ju trots allt mest mästarna vi mötte) utan mitt tips och hopp låg på 0-0 medans de andra trodde det skulle bli en klar 3 poängare för ifk.

Tåget kom och nu var jag nervös, jag minns hur det var när jag klev på tåget i premiären mot hammarby och en hel vagn exploderade när jag hade lsk halsduk på mej, hur skulle det nu gå med en grön tröja och motstånd som kom från bara 2 mil bort. Som väntat fick jag höra en hel vagn skrika "Hora" , "Bonnjävel" och "vi kommer krossa er" till mej och eftersom jag bara var en mot en hel vagn och inte dum i huvudet så skrek jag inte tillbaks. Väl uppe i Ljungskile kändes allt lugnt, jag var i hamn och nu var det bara att traska lite på byn och sedan gå upp till stadion.

Väl uppe på starke arvid var det, som jag såg det, ljungskile klacken som drog igång först och högst innan matchen. 6 Minuter in på matchen exploderar ståplats läktarn när "kärna" Kristofersson slår in 1-0 till Lsk. 20 minuter senare kvitterar Ifk genom pontus wernbloom. I slutet av halvleken hade IFK pressen men skapade inte Livsfarliga chanser tycker jag utan 1-1 var ganska rättvist och vi på lsk läktarn var nöjda så här långt.

Andra halvlekt börjar och Ifk spelarna verkar som dom är kvar i omklädningsrummet och 2-1 kommer helt rättvist i 58 minuten, igen är det "kärna" som håller sig framme och slår in bollen. Efter det har kärna även chans på ett hattrick men visar klart och tydligt varför ljungskiles starkhet är i luftrummet och inte längs marken, han snubblar helt enkelt på bollen när han är helt fri mot målvakten. Efter det så pressar Ifk och har en nick i ribban men matchen slutar 2-1 och iallafall mellan 2000-3000 som såg matchen är jättelyckliga och undrar vad som egentligen har hänt.

Jag kutar ner till bussen och får återigen höra rop från ifkarna men vad gör det vi tog ju 3 poäng mer än dom ikväll och det är det som räknas! Nere vid bussen träffar jag hannes arri å joel som inte är riktigt lika glada som jag och dom råder mej att ta av mej tröjan så jag inte får stryk av några besvikna ifk fans, inte dom då alltså. Stämningen på bussen hem är inte såå låg bland oss 4 i allafall och hannes drar lite lätt igång "vi från göteborg åker aldrig hem med sorg". aja det var min fredag kväll i små drag! Hoppas eran var lika bra!

image50← Ja å farsan i solen på starke arvid

En sak som jag läste imorse var lite läskig, igårkväll hade det tydligen skett ett mordförsök i sundhammar här utanför kungälv. Det läskiga är ju att man kanske vet vem det är eftersom det skedde här i närheten ju. alltså att man vet vem personen är när det kommer fram då. om ni fatta ? :S

Dagens citat : "JAG VILL ÄLSKA MED DEJ HELA NATTEN WILSON" - Lsk supporter visar stor tacksamhet till Lsk tränaren David Wilson!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0