Mimers hus most wanted

image42

Denna eleganta gentleman var idag hos en av mimers hus rektorer(jag håller mig till censur i min blogg numera) och fick reda på att någon i klassen tagit illa vid sig av det inlägg jag skrev för ett tag sen om vad jag tyckte om alla i min klass, detta inlägg som kallats "briljant" och fått kommentarer som "helt rätt skrivet" och många mer positiva kommentarer var jag tvungen att ta bort och sedan be om ursäkt till klassen på klassrådet. Mycket fegt att gå till rektorn och snitcha istället för att inte bara ta det med mej, "the snitch" har dessutom gjort bort sig genom att gå till rektorn eftersom att jag aldrig hade fått så mycket publicitet på skolan om min blogg på något annat sätt, redan precis efter att jag kommit ut ur rektorsexpeditionen kom folk och frågade mej vad jag skrivit och vad rektorn sagt till mej om det. Dessutom, hur kan man ta åt sig så mycket när jag inte ens skrivit elakt? Jag menar,som jag redan skrivit, tycker man att jag är en stor skit så behöver man ju inte ta åt sig av det jag skriver?

Hand i hand med detta så kan ni nog lista ut dagens tema (förutom "the snitch" möjligtvis som inte verkar särskilt intelligent)
Yttrandefrihet är det alltså som jag tänkte fundera lite kring.
så här säjer Grundlagen om vad som gäller yttrandefrihet och då speciellt mitt fall!
Yttrandefrihetsgrundlag (1991:1469)
 

4 § Myndigheter och andra allmänna organ får inte utan stöd i denna grundlag ingripa mot någon på grund av att han i ett radioprogram eller en teknisk upptagning har missbrukat yttrandefriheten eller medverkat till ett sådant missbruk. Inte heller får de utan stöd av denna grundlag av sådan anledning göra några ingripanden mot programmet eller upptagningen. Lag (1998:1439).

 

5 § Den som skall döma över missbruk av yttrandefriheten eller på annat sätt vaka över att denna grundlag efterlevs bör betänka att yttrandefriheten är en grundval för ett fritt samhällsskick. Han bör alltid uppmärksamma syftet mera än framställningssättet. Om han är tveksam, bör han hellre fria än fälla.


I enlighet med Yttrandefrihetslagen som är en mänsklig rättighet och är en av de stadgar varpå vårt samhälle och demokrati bygger på får man klart och tydligt inte ingripa mot mitt blogginlägg (teknisk upptagning) även ifall jag råkar ha missbrukat den! i enlighet med denna paragraf skulle detta betyda att en av våra kära rektorer på mimers har gjort sig skyldig till brott genom att tvinga mig att ta bort inlägget ifråga. Det står även att man bör betänka att yttrandefriheten är en grundval för ett fritt samhällsskick och att syftet ska uppmärksammas mer än framställningen, mitt syfte med inlägget var att roa och förhoppningsvis ge folket hemma i stugorna ett gott skratt och då i synnerhet dom i klassen som jag hoppades skulle känna igen sig och kunna dra lite på läpparna åt det, syftet var i vilket fall inte att såra någon då hade jag inte skrivit det. Vad tycker ni om det här? Ska jag stå upp för mig själv och vad jag tycker eller ska jag ge vika och inte få yttra vad jag tycker ens i min egen blogg?

image43


Dagens låt: Eminem - (im a ) CRIMINAL!

By the way .. jag bryter min bojkott av bloggen, det här är för bra för att inte skriva om!
och så vill jag tacka louise och ahmed som vart på mej om att inte sluta skriva, louise har även fixat blogg groupies åt mej :D

Kommentarer
Postat av: Louise

we love you karl

2008-04-15 @ 19:21:40
URL: http://louloulou.blogg.se
Postat av: Henke

Oerhört tjusig bild du hittade där på slutet av inlägget. *host*

2008-04-15 @ 19:39:53
Postat av: Robin

Riktigt härlig blogg du har kalle!
fortsätt som du gör och skit i dem andra, mäktigt me så mycke publicitet BTW så där sket the snitcher i det blå skåpet :D.
Har länkat dig nu så hoppas vi på en ökad snitt läsare per dag..

2008-04-15 @ 19:48:31
Postat av: Nicho :D

Haha :D grymt karl, rektorn är ju inte heller den smartaste vi har på mimers :p

2008-04-15 @ 20:03:27
Postat av: Olle

Jadu Kallebaby.. Tycker att du gjorde rätt som bad om förlåtelse och vi har förlåtit dig, iaf jag. fast jag var ju aldrig arg?! jaja, du hajjar vad jag menar. vi ses i möra, keep up the good work som jag brukar säga till mina anställda. hahahaha :D

2008-04-15 @ 20:45:27
Postat av: daniel

Va?! vad fan är det jag går miste om egentligen! Helt sjukt att det blivit så uppblåst, om jag får säga min mening.
All publicitet är bra publicitet.

2008-04-15 @ 22:12:56
Postat av: ...

Tala inte illa om vår älskade Doris(L)

2008-04-15 @ 22:43:18
Postat av: milissa

fett med fett där du :) man ska stå för det man säger/skriver - inget mer med det.

.. du har la fan inte glömt läsa min blogg?

2008-04-15 @ 23:10:24
URL: http://milissamia.blogg.se
Postat av: amie

fan vad töntigt att du var tvungen att ta bort det. du har ju redan bett om ursäkt? himla dagisfröken som ska komma och blanda sig i.

2008-04-16 @ 00:17:17
URL: http://amies.webblogg.se
Postat av: Sussi

"Rektor på Mimers Hus begår brott mot de mänskliga rättigheterna"

Kungälvsposten nästaaa :D

2008-04-16 @ 10:59:05
URL: http://sussi.blogg.se
Postat av: J

Tur att "..." var anonym för det var ju faktiskt inte Doris det handlade om.
För övrigt så tycker jag du ska fortsätta skriva Karl, 11 kommentarer nu också, då måste till och med du vara nöjd :)

2008-04-16 @ 15:19:46
Postat av: ...

Karl är bara en blodtörstande blondinbella som bara gapar efter mer o mer, även om han redan har allt!

Och ja, du kan ju se mitt IP-nummer så det är inte roligt längre...

/daniel

2008-04-16 @ 16:01:47
Postat av: Emma

Vi ses i morgon, kom inte på nått bättre :)

2008-04-16 @ 19:27:38
Postat av: Mollan

fin bild du började inlägget med=P haha

2008-04-17 @ 08:46:57
Postat av: J

Det enda som förbryllar mig Karl är; när började du stava ditt namn med K istället för C?

2008-04-17 @ 15:54:06
Postat av: daniel

Haha! Precis det har jag också undrat över. I The Class så var det ju med C?!

2008-04-17 @ 16:51:14
Postat av: Nokko

Sen så e ju inte (K)arl den vassaste kniven i lådan ;)

2008-04-17 @ 19:48:07
Postat av: Louises anhängare ;)

We love you :D

2008-04-18 @ 09:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0