Visar vart skåpet ska stå

Då var det klart, Kallebaby.blogg.se är härmed utsedd till klassens blogg då jag (lite genant stort) slog Triflet med hästlängder i antalet unika besökare. Inte att deppa ihop daniel, en dag blir du lika stor som jag ! Ne nu ska jag inte få storhetsvansinne, så många läsare har jag faktiskt inte.

Den här dagen var chill, så länge jag var i skolan! ja...ni läste helt rätt så länge jag var i skolan hade jag roligt men en fredagkväll och eftermiddag ska inte bestå av en tom plånbok och vänner vars promillehalt just i detta nu är bra mycket högre än min, inte att förakta en god cider framför datorn med lite bra musik ... fan, jag har "blanda" funktionen på itunes och den slog just över från Rock you like a hurricane med scorpions till Help me Dr.Dick med E-rotic så gick det med den bra musiken.
Just nu har min lillebror sina kompisar här och dom kollar på sin andra film för kvällen, jag var faktiskt med och såg den första jag vet inte va den hette men den var med sean william scott som ville få sin morsa att göra slut med den elaka gympaläraren Mr.Woodcock. Vilket underbart namn!

Två saker fastnade jag för idag, det ena var ett sms som jennifer fick som hand i hand fick mej att gapskratta!
så här löd det :
"Du är anmäld för djuplågeri, då det har kommit in information om att du sitter på din mus. Kom ihåg att alla djur kräver luft och regelbunden motion! Skärpning!".

Den andra saken jag fastnade för var den här leksaken : ← en longboard för de lågintellektuella personer som inte vet vad denna underbara sak är. Jo alltså när jag satt å snackade me otter och jennifer så kom lunkan förbi med en sån här under armen och jag kände att ja bara måste låna den en liten stund och så blev det, jag gled runt i h-huset och höll blandannat på att köra på en vettskrämd linn! det var kul !

Alldeles nyss gled jag in på pontus wernblooms blogg, vilken härligt go gubbe och kungälvare han är!
Han skrev häromdan om två av sina kompisar, "löken" och "tysken" två killar som han beskrev som väldigt ohygieniska osv i slutet skrev han ändå att om han någon gång skulle bli utlandsproffs så var det dom han skulle ta med sig, dom han inte kunde klara sig utan.. hans vänner! mycket vist sagt, du klarar dig inte utan vänner helt enkelt och då ska du veta bloggen att jag tycker att du är en riktigt god vän=)

Den här kvällens tankar går kring kärlek och balans. Ena sidan av min hjärna säjer till mej : Karl du är 18 år du ska inte ha någon tjej, du ska festa träffa många tjejer och helst samtidigt, gör det du vill med dom och för guds skull lås dej inte till en och samma tjej. Andra sidan av min hjärna säjer så här : Karl vafan sysslar du med? du har ju för fan lekt med varenda tjej som du hookat upp med sen du var 15 ungefär, vad är meningen med det? Du är dum i huvet om du inte behandlar tjejen med den respekt och ödmjukhet som hon hon förtjänar från dej.

Vilken sida jag ska lyssna på är jag osäker på, det är lite som i serier där det dyker upp en ängel och en djävul som krigar över ditt huvud. Eftersom jag är osäker så är det där balans kommer in, jag känner redan att jag har det ganska bra, jag hookar ändå upp lagom mycket och har ju mina vänner som jag vet att jag skulle släppa lite om jag blev tillsammans med en tjej. Samtidigt som din tjej förtjänar all din uppmärksamhet och jag vet att jag ger den för senast jag var riktigt kär hade jag inget annat i huvudet än hon, så får du inte bli för beroende du måste kunna vara med dina polare och tänka på studier/arbete och allt annat, vad hon tycker om dej är inte allt även om det känns så. det är helt enkelt en väldigt svår balansgång som de flesta jag vet misslyckas med, kan bara säja njut av den tid ni har för den är långt ifrån evig.

Till sist så kommer vi till mitt "hatobjekt" här i bloggen , Senor Axel. På stundentmötet förra veckan så visade det sig att det bara var axel som tar studenten som 17åring på mimers. Det kan komma att betyda att han ska få en orange liten söt lapp på bröstet på studentfesten som säjer att han inte har tillåtelsen att dricka i baren. Nu när jag vet att det inte drabbar någon annan så ska jag göra allt som står i min makt för att få student kommiten att inte komma runt detta hinder, utan tvinga axel att bära den oranga söta lilla lappen. Det blir ett gott skratt, skadegläjde på hög nivå !



Dagens citat : Otter- " vi måste gå ut med rufsen innan träningen karl" Jag (djurvännen-karl nilsson) "aha,vart fan ska han då?"

Dagens låt (ar) : Eftersom jag fick ner lite gamla godbitar från tiden när man var 15 så blir det ett lite drös med låtar

Kapten Kermit - Jag är inte tillsammans med dej för att du är smart utan för att du är jävligt snygg.. låten med antagligen den längsta titeln i världen, sjukt skön låt med en rolig text och minns jag inte helt fel så skickade jag den här till karin när vi var tsm. Här kan ni ladda ner den : http://www.kaptenkermit.com/mp3.htm

Räserbajs/DLK - Spriten räddade mig från sporten.. rolig låt men mest rolig eftersom jag inte håller med texten, VEM kan hata fotboll?

Räserbajs - Komandoran .. rebellisk låt som fick en röd och 15-årig karl nilsson att sjunga med me sin skrala målbrottsröst. (Jag är fortfarande Röd)

Räserbajs - Alinge texas.. skön låt om fördomar och bedömning av folk.

Räserbajs - Fina flickor .. Den här har ni kanske hört och den är rätt rolig och så..

DLK - Le som en fotomodell.. Jag kommer alltid tänka på arnolds storasyster när jag hör den här låten :D inte så att hon påminner om texten men jag tyckte hon såg ut som en fotomodell bara och det var hos arnold ja hörde den här första gången.

en del nostalgi över dom därför det blev så långt.


Kommentarer
Postat av: ivarsson

Kalle Kalle Kalle... Du tänker för mkt! Lev livet tills du e 25 typ .. BBH!
pusss

2008-04-23 @ 20:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0