Från knegare till glassig pojk?

Man kan ju hoppas iallafall.. i vilket fall som helst så kanske jag blir arbetslös eftersom att den här arbetsveckan verkar bli min sista på midroc, men man vet ju aldrig kanske slänger dom in det där lärlingsjobbet till mej, montage arbetet klarar jag ju av iaf och jag har lärt mej en hel del den här sommaren om man säger så..
konstigt nog är jag inte alltför ledsen att jag kanske når en skiljeväg med min första arbetsgivare nu, jag menar min ända dröm är ju inte att skruva upp rör osv resten av livet...

min sista lön som kan komma att behövas i några veckor framöver om jag inte får nytt jobb omgående hade jag moget och ansvarsfullt (som jag är) tänkt lägga på en splitterny mobil som kom ut nu i veckan på marknaden!

Jag har några funderingar över vad jag vill syssla med nu framöver ett tag men en sak är säker, det är fan inte lätt att söka jobb utan tidigare erfarenhet,utbildning eller kontakt. Därför fiskade min bror fram en kontakt i förrgår när vi satt å pratade lite över min jobbsituation. Vill allt sig väl kan det hända att jag sticker till norge ett tag framöver men det är ju såklart inget som är klart ännu på långa vägar.
Något jag är helt säker på är att den sista arbetsgivaren jag vill till är ica lagret i rollsbo där alla andra jobbar typ, känns inte som att det är något riktigt jobb eftersom dom anställer 89or till höger och vänster, men eftersom utbudet av tillgängliga jobb för mig är aningen begränsad ska jag nog vara glad om ja får slicka chefen mellan tårna där för att få komma dit :) hmm ...

andra funderingar jag har är att sticka iväg utomlands några år, dessa tankar har jag avslöjat för en del kompisar osv.. en liten tanke i bakhuvudet har faktiskt varit "hoppas dom säger typ: neej de får du inte, kommer ju inte vara kul här hemma utan dej" det har dock inte kommit något sådant svar och inte ens något snarlikt! det tar jag lite som att det kanske är dags att dra?




Dagens låt : Lars Winnerbäck och Melissa Horn - Som jag hade dig förut


Kommentarer
Postat av: Myyyöööö

va det kanske mysan som fick dig att lyssna på den låten? :D haha, SJUKT bra iallfall!

2008-08-24 @ 01:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0