Kallebaby om..

Vi möter mannen,myten, legenden kallebaby en solig fredagseftermiddag på en uteservering längs kajen i stenungsund, världsvant slår han sig elegant ner och svarar på alla frågor ni har kring vad som händer i hans liv just nu:

Tjena karl vad händer?:
Jag ska snart ner till ytterby, efter att ha bott på hasselbacken i stenungsund under hela sommaren är det till sist dags att ta mitt pickpack och flytta hem till mor i ytterby igen.

Hur kommer det sig?
Tro det eller ej men jag har precis blivit arbetslös, jag är dock inte alltför ledsen då detta kommer innebära sovmorgon åtminstonde hela nästa vecka samt möjligheten till att få tag i ett bättre jobb förhoppningsvis? så ni kan bespara mej erat medlidande och tänk istället på att när ni går upp runt kl 6-7 på måndag morgon har jag fortfarande flera sköna timmar kvar att sova på

låter skönt, men så kan det ju inte fortlöpa alltför länge, du liksom alla andra är ju beroende av ett stadigt intickande på ditt konto?
Ja precis, det sista jag vill är att leva på min mor just nu. Däremot köpte jag, som den underbara son jag är, ett paket blåbärs glass på hemvägen för att ställa mig i god dager för ett tag framåt, hur länge det räcker vet jag ej men känner jag min mor rätt så kan det mycket väl ha gått åt medans jag tog en tupplur förut.

så vad har du på gång då?
Imorgon ska jag skicka in mitt cv i en ansökan till ett försäljningsföretag som faktiskt är verksamt här i kungälv vilket passar mej som handen i handsken, säger inte mer än att om jag får det jobbet så har jag ett drömjobb för mej just nu.. okej då jag ska säja, 21.200 kr i fast lön i månaden för 30 tim arbetsvecka samt rese ersättning och inga krav på tidigare erfarenhet.. softare blir det inte. I övrigt ska jag börja ta tag i mig själv nu efter sommaren och komma igång med både bättre mat och alkoholvanor och att börja träna igen.

Till sist vad önskar du dej mest just nu?
Lite dum fråga kanske men först och främst önskar jag mej en kort och skön ledighet på max 2 veckor men det är ju samtidigt inget jag kan påverka, sedan hoppas jag att trippen till danmark nästnästa helg blir en trevlig sådan och till sist ett nytt och välbetalt jobb! och där kommer vi till....

dagens låt: The pussycat dolls - When i grow up .. helt ok låt med schysst text där jag valt ut två avsnitt ur texten som jag gillade speciellt mycket

"When I grow up I wanna see the world, drive nice cars, I wanna have groupies"
"You know what it's like to be nameless" 

Man kan säga att det här inlägget har flytit lite i C.R.E.A.M (Cash rules everything around me, för er som inte visste det) men sorgligt(?) nog så är det så läget är för mej just nu, nästan allt annat går i andra hand nu tills jag har ett nytt jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0