B to the I to the N to the G

I fredags morse låg jag och vaknade så smått tillsammans med vakna med the voice på kanal 5, det var ganska slött och dom hade någon 14 årig hippie kille inne som hade blivit upptäckt av shaggy och nu turnerade under namnet junior natural.. som sagt ganska slött. Men då kom Richard Eriksson in i studion, okej bingolottos programledare tänker ni, om ni ens känner igen namnet. Men han flög bokstavligt talat fram till micken iförd en ed hardy keps å mjukisbyxor å langade morgonens skönaste, B to the I the N to the G, Bingo lotto MOTHERFUCKERS!!

Den här helgen var väl helt okej faktist förutom att jag blev så jävla arg när ja var ute i fredags bla för att ingen svarade när ja försökte ringa, synd bara att det var min mobil som hade dött.
I Lördags så städade jag, bakfull å jävlig som jag var så tvingade mor mej ändå att dammsuga hela fucking huset.
Men det blev bra gjort och igår pyntades hela huset om i jultema, när vi sedan skulle äta så sa mor till mej å henrik att vara försiktiga så vi inte spillde på den nya julduken på bordet, Mitt svar var ungefär så här : "ääh vafan morsan tror du ja skulle spilla eller?" swoop nästa sekund låg det en mindre vacker fläck på duken. Det är lite typiskt mej att göra så, som när jag var mindre och var uppe hos pappa på nåt vinterlov, det finns nämligen en bäck med ett litet vattenfall och en damm på pappas tomt och jag höll på å lekte med något vid bäcken när pappa ropade "gå inte ut på isen för du kan trampa igenom" varpå jag tog ett steg fram på isen och ropade "VAAA?!" och nästa sekund hade jag trampat igenom. yeah yeah shit happens.

Just nu håller ja på å plitar ner ett ansökningsbrev till vuxenskolan medans det sakta håller på att ljusna ute.


Dagens tankar (trots kl bara är 8:45 än så länge) : Idag är det första advent och ingen snö, ändå har jag redan haft julkänsla i flera veckor, vilket jag aldrig får annars.
Sedan att man kan hitta något vackert i all slags musik, spelar ingen roll om det är allt från dansband till hårdrock det kan finnas något fint i texten, melodin eller bara stilen hos bandmedlemarna  eller vad som helst.

här kommer hursomhelst den här dagens låt:


"Jag är född i en spökstad
där alla vet att jorden är platt
Jag växte upp i en spökstad
där torget blir ett slagfält varje natt

En dröm för dej,
en dröm för oss som längtar
efter nån som håller om oss hårt
En lögn för mej,
en lögn för oss som väntar
på svaret som ni aldrig kommer få
Tror du att kärlek är som sångerna vi hör?

Jag har sålt min själ till ett bolag
som aldrig kunnat skilja rätt från fel
Jag blev kär i en spökstad
du, du, du gör mej hel

En dröm för dej,
en dröm för oss som längtar
efter nån som håller om oss hårt
En lögn för mej,
en lögn för oss som väntar
på svaret som ni aldrig kommer få
Tror du att kärlek är som sångerna vi hör

som sångerna vi hör
som sångerna vi hör
som sångerna vi hör"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0