Finner mig fast i en situation där ingen tror mitt sista ord

Får avsmak av vad ni tror..men är hellre missförstått geni än glasklar idiot.
jag är inte han som slår folk och får hem tjejen på slutet.. ändå vill folk snacka skit.

Men a..bekymmerna finns ju för alla stor som små å regnet kommer alltid från ett orosmoln,
jag har tappat gnistan och slår ifrån mig skiten, jag borde istället packa väskan och dra iväg.

Nu ville jag vakna till väckarklockan,Nu skulle jag snart få träffa doktorn istället ligger jag raklång på obäddad soffa
Vet inte vad som kan räddas, men hoppas att jag kan vara den som knappast talar den sanningen som tydligen står skriven på svarta tavlan i klassrummet, svarta tavlan som är en allvetare med spaltmetrar skrivna för era tomma anleten.

Det här är min enda chans, så.. jag satsar allt, frågar inte, bara gör det
jag täcker min rygg, men samtidigt målar jag in mig själv i hörnet.

Jag finner mig fast i situation
Där ingen tror mitt sista ord
Jag vet inte varför fågeln slutat sjunga.

Jag har gjort mitt bästa för att va en optimist
receptet för en lösning smakar sämre med en kompromiss.
ett skådespel av vänner inget annat återskildras, den här pyramiden är byggd av mig och bara mig vi brukade ju va vänner nu när vi möts säger vi bara hej.

Spela god kristen (snäll), så smäller snart klapparna på kinden, just nu sitter jag å samlar mina tankar när jag nu blöder ur såren.. jag har lärt mej att skulden alltid kommer va högre än lånen å jag vet att kortleken inte kommer blanda sig själv.

Vilken nivå de klara är det ni inte förstår? Tills jag kolar vippen, går igenom porten där ovan så kommer jag alltid hävda att hålen i osten är godast. Min sinnesstämning är som ett ösregn på en kyrkogård.

jag målar vardagen men allt jag har är en flott dröm och 12 å spänn...
när det går tungt är ni snabba på att vända ryggen, dom som står när det värsta händer är ju dina bästa vänner.. right!


Kommentarer
Postat av: Nicke

What the fuck?

2008-12-14 @ 22:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0