en ganska skön fredag och fredagkväll

tjenare ! hur var eran fredag ? min var ganska skön faktist, dagen började lite tidigare än vanligt då jag gått upp vid 12 snåret dom tidigare dagarna i veckan.

Första lektionen var socialkunskap och redovisning (ganska jobbig början tänkte jag) men det gick ganska bra och vi fick kakor och cola av diabetes gruppen så det var väl ganska trevligt. En grej som inte var så bra med kakorna var att jag började tänka på kakis, ni som inte kollade på the muppets när ni var små kanske inte förstår, men jag började asgarva när jag tänkte på det och fick hålla tillbaka skrattet nåt jävligt då vi just då kollade på film och en kille på filmen fick epeleptiskt anfall och min lärare satt precis bredvid. Hon kanske hade trott att jag skrattade åt killen som fick anfall och det hade ju inte vart så kul kanske.

nästa lektion var svenska med min enda vackra kvinnliga lärare. det kanske låter ganska trevligt men hon är ganska sträng men ändå bra. Det tråkiga var att vi skulle skriva ett reportage om en gammal författare, sådär kul kanske. Jag och Matte hade parats ihop att göra arbetet kan man säja och det är väl ingen vanlig kombination kanske men det blir nog hel bra ! Han var inte där på lektionen och jag såg därför ingen större anledning att börja arbeta själv så jag tog tillfället i akt att gå och sätta mig i datasalen och kika lite vad jonte sysslade med.

lektionen tog slut och så även skoldagen. efter det så satte jag mig i de gröna och snackade lite skit med apelgren och några andra , fick höra att en viss person på skolan blivit inspelad... under akten så att säja. Fast det visste jag redan men ändå , det kunde man inte tro. Ingen i de gröna ville följa med å käka pizza å ja blev lite sur som ja lätt blir när ja inte käkat på länge men gick ja runt å kolla lite i skolan å träffade sebbe korea och han följde med å käkade å tjötade lite å de va la trevligt. hans lillebror hade tydligen gått å köpt semlor från svart katten till hela deras familj för sina egna pengar, 88 kr på semlor. kan ba säja vilken kille asså.

efter pizzan så gick ja hem till olof och chillade där i några timmar å kolla på simpsons åså .. gick även med i en nystartad basket förening VGG (västra gatan gangsters), ser redan fram mot sommaren och möten mot lag som riverside rebels , sunfield soldiers och ytterby unit. Kika in våran hemsida : www.laget.se/VGG

"Matchen" mellan IFK Kungälv och Ale/Surte började närma sig och jag och olof gick till combi å tog oss varsin öl  innan vi gick ned till skarpe nord och träffade johnny,lyckman å dom. matchen slutade 11-3 till kungälv och var egentligen aldrig någon match.

även inomhus fotboll skulle vi se på denna kväll då mimers hus nattcup spelades. Så vi traskade upp från skarpe nord med ett stopp på oscars innan idrottshallen. I Idrottshallen var det en massa folk man kände och bla träffade jag flippo som jag inte träffat på ett bra tag nu så det var ju trevligt å prata med henne en stund innan sussi kom å var allmänt stöddig som vanligt typ. träffade även otter och karin vilket också var trevligt. det blev lite segt på slutet och olof tyckte vi skulle sno matchbollen å dra hemmåt vilket vi gjorde, i varjefall det sistnämnda för olof bangade att sno bollen för han tyckte att jag underskattade fawaz snabbhet.

tog bussen hem å träffade joppe å lite gött tjöt följde. Var jävligt glad att han hoppade på bussen för jag hatar att åka just 20 i 1 bussen hem ensam, de känns nåt jävligt ensligt när man kommer utanför ytterby av nån anledning. det var väl min fredag i "stora drag" nu sitter jag bara här å typ.. hoppas att kristin ska ringa snart för jag har inte träffat henne på länge å jag känner för en lugn film kväll typ. aight nu har jag skrivkramp och ni blöder väl ur ögonen vid det här laget så jag avslutar med en bild jag hittade å hoppas det är bra me alla läsare .. hejdå :)

image2

Kommentarer
Postat av: daniel

Jävlar sikket inlägg! Det var ju längre än de jag brukar skriva! Fan... ;)

2008-02-09 @ 17:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0