Jävlar alltså

innan jag börjar skriva nånting så tänkte ja bara säja att det här förmodlingen kommer bli det flummigaste/obegripligaste/allmänt konstiga inlägget någonsin.

jag var just inne på en gammal tjejkompis facebook när jag råkade klicka in på hennes vänner så fick jag en helt svindlande känsla, helt sjukt egentligne men vi hade en gemensam kompis och jag kände bara igen 2 andra.
sen hur jävla många som helst som jag inte har en aning om men som man kunde ha kännt eller något i den stilen tänkte jag och plötsligt började jag känna mig jävligt begränsad, att jag har en massa begränsningar och måsten , som förstör allt bra i livet. det borde inte finnas några begränsningar, förr hade jag inga begränsningar eller spärrar , då var allt mycket bättre jag kunde ringa vem som helst i min telefonbok och jag hade världens största telefonbok och ingen otrevlig i hela den. just nu känner jag mig helt socialt handikappad för jag träffar inget nytt folk vart träffar man dom??? förut var det konfan fotbollen skolan . är det meningen att jag kommer träffa folk på jobbet? varför skulle jag vilja träffa enbart gubbar på 40+ ?eller är det meningen att jag inte ska träffa någon mer ny? och vart tog alla tjejer i min telefonbok vägen som man kunde ringa till? och varför kan man inte bara gå fram till någon okänd i samma ålder på stan och bara prata? varför tror den personen att jag är full isf? och varför tror du att jag är hög när jag skriver det här?
och varför finns det folk som säjer nej när man kan säja ja? och varför ska man vara arg eller ogillande mot nya personer när dom kan vara hur kul som helst? och varför får man inte komma hem till gamla vänner? och varför är just gamla vänner bara gamla vänner ? och varför har man inte mera tid när man är ung och mindre tid som gammal? och varför kan jag inte få gå tillbaka till då ja var 15 år och göra om alla mina val men ändå ha dom kvar på något sätt? fast bara delvis för jag hatar mina val som jag har gjort. eller så kunde jag väl fått vara 15 år hela livet?
och varför måste man vara beroende av saker? som vissa vänner fast man vet att dom sviker en.
Och när blev kungälv så litet? och varför finns det inget att göra här längre? och varför finns det ingen människa här som är intressant?


Allt detta pga en svindlande känsla och några nostalgiska låtar.
fast inte bara......


Dagens låt? nej blir inget med de idag

Kommentarer
Postat av: Emma

Du kan alltid ringa mig :)

2008-02-23 @ 17:21:32
Postat av: daniel

"...jag är hög när jag skriver det här?"

Att erkänna att man har problem är det första, men också kanske det svåraste steget att ta.

Jag vet att jag ryckte ur ditt citat på ett mycket felaktigt vis. Men jag hade inte fått iväg mina visa ord annars. ;)

2008-02-23 @ 23:23:34
URL: http://triflet.blogg.se
Postat av: J

Du är en poet Carl

2008-03-04 @ 18:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0