Kallebaby

Kallebaby


Karl Nilsson, 18, skriver bloggen Kallebaby, med drygt 104 unika besökare i veckan.

Karl om:
Mode/sin klädstil: "inte mitt favorit område, handlar helst från olika nätsidor, tror ni att ni sett mig i en klädaffär så kan de ha varit jag men du såg nog fel. planerar att lägga runt 8000-12 000kr på kläder/år när jag fått en fast anställning."

Politik: Var jag väldigt intresserad av tidigare, har dock blivit trött på att debattera samma frågor i oändligheten"

Mat: Nu är vi inne på mitt favorit område, Jag har alltid älskat god och vällagad mat. Att få sätta sig ner vid ett matbord och avnjuta en ny kulinarisk upplevelse är något av det bästa som finns. Mitt favoritland när det gäller mat (något orginellt) är Italien där jag har fått uppleva den underbara matkulturen på plats i såväl toscana och rom som i venedig. Mexikansk och Asiatisk mat kommer på andra plats, tyvärr har jag bara fått uppleva Asiatisk matkultur under min visit i thailand, dock så har jag aldrig varit i mexiko dit jag lovar att jag kommer ha åkt inom dom närmsta åren. Mina favorit restauranger i göteborg är "Pasta cronieri" på Linnégatan och "restaurang tamboora" på johanneberg.

Musik: "Att jag själv är en aning tondöv spelar ingen roll, musik är något som jag tycker att varje människa ska få njuta av, ett liv utan musik vad hade det varit? något som många inte känner till är att jag på låg och mellanstadiet har spelat trumpet och bastuba i en orkester (kände mig smått tvingad av mamma, själv hade jag velat spela gitarr eller trummor"

Beroende: beroende är ett väldigt negativt ord tycker jag, beroende leder till måsten vilka jag har väldigt svårt för.
Att även låsas fast vid en person som i ett kärleksförhållande tycker jag är skadligt i min ålder, däremot skulle jag inte ha något emot ett förhållande, man lär sig alltid något av det och under själva förhållandet är man inne i ett slags lyckorus där man inte bryr sig om så mycket annat än just källan till ruset.
Det jag är beroende av just nu är snus och uppmärksamhet skulle jag väl säja, att stå i centrum är något av det bästa jag vet.

 

Vill göra i framtiden/drömmar: ?Hade varit roligt att jobba med något där jag själv är i fokus, hade gärna drivit en egen talkshow eller blivit känd på något vis. Antingen blir jag något stort eller hamnar på ett lager"

Favoritbloggar: Min egen såklart. Sedan läser jag några andra bloggar nästan dagligen.

Om konkurrenten Triflet: "Klasskamraten med det enda gemensamma intresset , bloggen. Läser triflets blogg ganska regelbundet då jag ofta står omnänd och att bloggen är ganska underhållande, kanske inte lika het som min men ett alternativ för de som inte alltid förstår sig på mina djupa tankar.

Varför går det bra för honom: "stor reklamkampanj på mimers hus har gjort honom uppblåst och jag tror att bubblan snart spricker."

Varför karl började blogga: en fråga många av mina läsare säkert ställer sig. Det kändes helt enkelt dags att ta till tangentbordet för att få ut mina tankar. Kan känna att det gick hand i hand med att fotbollen tog för mycket tid och att jag nu behövde något nytt att syssla med på vardagarna.


Vad han gör på fritiden: på fritiden så tillbringar jag många timmar på vardagarna att avnjuta många tv serier, tränar lite då och då på gym och du kan ibland se mig joggandes i mina fina joggingskor. På helgerna brukar jag aldrig ha något planerat utan tar dagen som den kommer, ofta slutar det med att det sevärda på kvällarna inte är tv rutan utan botten på glaset. Med lite tur vaknar jag inte alltid med huvudvärk på söndagen utan har tillbringat lördagen med någon ur min mer städade vänskapskrets.

Ett misslyckande han gjort och hur det påverkade honom: att jag valde samhällslinjen på mimers hus i kungälv ser jag som ett av mina största misstag, när jag valde kungälv så tänkte jag mest på att behålla mina nära vänner som jag då hade, jag borde ha förstått att det inte skulle hålla utan borde sökt mig till nya betmarker och lärt känna personer som kommit att betyda något för mig. Att jag valde samhällslinjen gjorde (inte alls som dom sa till mej)att jag fick en väldigt smal yta att välja senare utbildning, jag borde istället ha satsat på något jag var intresserad av.


3 saker du gillar hos dig själv: Jag skulle vilja påstå att jag är väldigt framåt och att jag inte har svårt för att prata med nya människor om jag finner dom intressanta. Min familj är även något som jag ser som positivt när det gäller mig då den format mig att inte bli för självisk utan se till andras behov också, stor syskonskara kan vara svaret. Min smak för allt möjligt är också något jag gillar hos mig själv då jag alltid vet bäst vad som är snyggt , smakar gott osv.

Hur hanterar du jobbiga personer?:Jag måste säja att jag har väldigt svårt för personer som jag inte tycker om, dock har jag lärt mig att hålla saker inom mig istället för att explodera vid minsta motgång, går någon däremot över gränsen (som är ganska hög) då finns det ingen hejd på vad jag kan säja till den personen, handgemäng kan öven förekomma det hör dock inte till det vanliga.

Vad är det som driver dig? : Trots många motgångar, särskilt under de 3 senaste åren, så har jag fortfarande kvar drivkraften och min övertygan om att jag kommer bli något större än alla andra i klassrummet jag för närvarande sitter och plågas i. Jag vet att jag kommer att lyckas, och bli inte förvånad om du ser mig på NK om 7 år med tjejen du aldrig fick och plånboken du inte ens har råd att köpa.

Berätta lite om din familjesituation?: Min familje situation ser bra ut , ganska normal skulle jag kalla den. Jag har 4 syskon som är dom bästa man kan tänka sig, en lillebror med en förutspådd framtid som rockstjärna, en storebror som just blivit befordrad till förman på ett stort företag han har även en sergeant grad inom försvaret, min andra storebror som inte har något jobb just nu men som jag tror att jag är mest lik av oss syskon, hoppas att du kommer på rätt spår snart. min storasyster med världens roligaste sambo och ett fint hus i stora höga.
Pappa är bosatt i ljungskile där jag inte är så ofta, några hus bort bor däremot en mycket vacker tjej som jag träffade genom jobbet och som gjort att jag har mer lust att besöka ljungskile lite oftare.
Mamma som jag bor hos nu, jobbar 80% och har därför en del tid till mig och min lillebror vilket är bra men både jag och lillebror tycker att hon kan gå upp till 100 om hon vill det.

Ryktet säger att du har prövat på kärlek av det oheterosexuella slaget på sistonde?: uppgifter som jag tidigare har dementerat och det står jag fast vid, ryktet är taget ur luften av ett gäng alkoliserade byggare.

Då tackar vi för att du har tagit dig tid att svara på dessa frågor och önskar dig all lycka i framtiden.
Det är ingen fara alls, nu har jag dock lite bråttom hmm nej vem försöker jag lura? det är söndag och då har man all tid i världen.

Kommentarer
Postat av: daniel

Jävlar! det här måste vara det längsta inlägg jag någonsin sett. Och intressant karl ;)

Synd bara att det var "blondinbratte" som hade kommenterat på min sida och tyvärr inte den riktiga. Jag tänkte låta det stå obesvarat för att fler än du skulle kunna tänka tanken att det var på riktigt :D

2008-02-24 @ 18:45:55
URL: http://triflet.blogg.se
Postat av: Karl

Mina intervjuer med kvällspressen brukar oftast ta sin lilla tid. Vad bra att det är intressant och inte intetsägande som du tidigare kallat min blogg!:D.

jag tror nog att en å annan gått på det för det var ändå ganska bra skrivet av "blondinbratte"

2008-02-24 @ 19:43:44
URL: http://Kallebaby.blogg.se
Postat av: Ahmed

vem var det som intervjua dig karl :P aftonbladet eller ? :D

2008-02-26 @ 18:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0