En lycklig början och ett tråkigt slut

rubriken är en snabb beskrivning av min fredag.
Att jag sitter hemma ikväll när till och med min lillebror är ute och festar säjer väl en del om hur fort jag vill gå och lägga mig och vakna upp till en ny och bättre dag.
Tanken var ju att det skulle blivit utgång ikväll men så velade det till sig, det började med att jag ringde jocke vid 6 tiden och frågade lite om hur planerna såg ut om vi skulle dra till ölkällarn först eller vad som händer, till svar fick jag ööh jag vet inte, ungefär. nån timme senare ringer jag igen och då har han tagit sig till svensson jag ställer samma fråga och då är fortfarande planerna inte spikade men då känner jag att ja inte vill sitta å mögla hemma längre och frågar om inte jag kan komma dit men då vet inte dom hur länge dom ska vara kvar men lovar att ringa så fort dom vet.
vid 8 har jag gjort iordning mej och duschat,fixat håret,tatt parfym och på me finskjorta osv. fortfarande har inget samtal nått min mobil så jag tänker att nu fan orkar inte jag vara hemma längre så då ringer ja och säjer att jag åker dit nu, men nehe då är tydligen långeman och gurra där också och då är det fullt i bilen därifrån sen. då undrar man ju lite grann sådär varför i helvete inte jag fick komma från första början och om jocke bara drog en jävel om att dom snart kanske skulle dra? jag blev trött och sur helt enkelt och sa att då skiter jag i att gå ut då, varpå ja får tillbax aa men vi hörs väl imorn då............ right

är det så som jag tänker att det är och som det verkar så kan ni göra något vettigare för pengarna än att lyssna på mit iq svar imorn.

nä imorgon ska jag göra nåt kul, kanske ringa anton eller någon annan vettig människa utanför kungälv.
inte för att skillnaden på stenungsund och kungälv är så särskilt stor men ändå, har alltid gillat stenungsund och dom jag känner därifrån är ju helgoa.

i övrigt har dagen varit rätt skön, kom i tid för första fredagen på mkt länge idag och vi såg på en film första lektionen, den handlade om ett gaypar i usa som var fosterfamilj till 4 aids-sjuka barn. rätt intressant att titta på faktiskt och rätt tankeväckande vad mycket fördomar man har egentligen som tex förra socialkunskaps lektionen så hade vi en kille från positiva förbundet för hiv smittade. Han var både bög och hiv smittad och det kändes riktigt konstigt faktiskt för jag har aldrig tidigare träffat på någon som öppet sagt att han både är homosexuell och har hiv.
Kunde inte hjälpa att det kändes som att om man skakade hand med honom så löpte man en risk att bli smittad. Det är ju skitdumt egentligen men det kändes ändå så på nåt konstigt sätt.
aja efter socialkunskapen hade vi svenska där jag och matte ska göra ett reportage om karin boye, gick till biblioteket och läste lite ur min bok om henne åså träffade jag mamma hon var där och lånade talböcker.
gick sen och satte mej me olof å läste GT och han läste en bok om dinosaurier , "Vafan jag orkar inte läsa om min jävla författare, dinosaurier är mer intressant". I GT stog det om sommarens glassnyheter, det var en som jag tyckte verkade intressant och det var calippo refresh tror jag den hetter, måste testas av en calippo cola älskande dåre som jag:)

efter svenskan ville jag käka donken som vanligt ville inte någon av torrbollarna käka där men då gick jag som vanligt runt i skolan och letade efter någon som var lika sugen på donken som jag var. Även denna fredag hittade jag sebbe korea som skulle käka där och så hela gänget me knöös viktor ahmed och jp också.
efter käket gick jag och skrev upp mig på teorikursen för körkortet på simons och sedan gick jag tillbaka till skolan och hade möte med else-marie och snacka lite om att jocke som det visat sig att hon är granne med. Sen snacka ja en lång stund med malin om lite allt möjligt och jag passade på att kolla på lite tjejer, så kom de en snygg tjej å jag sa så till malin damn damn damn va snygg hon ä , när jag vänder tillbaka huvet mot henne så pussar hon sin kille. haha lite typiskt där.

sen efter det så åkte jag hem och resten är historia.


Dagens låttips: Björn Gustavsson - Carina berg ... sjukt härlig kille med en sjukt go och rolig låt
bjuder på två idag samt ett citat. Digga - Broken ... en bra låt för en kväll som den här när man känner att egentligen är det man själv som sabbat till allting i grund och botten och att ingen förstår mej just nu.

Här kommer citatet : " jag ska bli roligare än björn gustavsson så du inte gillar honom mer än mej " by knöös till my , grymt fint sagt helt enkelt :D

← skön sommarbild när ja å knöös chillade vid älven en dag efter jobbet.

en sak till bara sen ska jag ge mig, en del har sagt att jag är töntig i min blogg å jag tänkte ba säja att ni kan ju sluta läsa den i sånnafall. tycker inte det är så viktigt att var hård hela tiden, jag är hellre mjuk som bajs än spelar hård inför någon.

byyyyyyye

Kommentarer
Postat av: my

huhu, aa det va gulligt sagt av knasse asså :))
och jag tycker det är kul att läsa så sluta inte skriv :D hehe

2008-03-01 @ 17:19:08
Postat av: Amanda

Hej. Ang bannern. Du får göra en bild, sen går du in där du vä'ljer stilmall så får du öppna kodningen i den mallen och välja en annan bild. =)

2008-03-01 @ 19:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0