Sjuk

38.0 visade tempen både igår och idag så jag har varit hemma och mått skit, först nu har jag lyckats ta mej upp ur sängen och kommit hit för att ge er ett nytt spännande blogginlägg!

När jag är sjuk brukar jag ofta ligga och kolla på tv då min tv står så perfekt att jag kan kolla på den utan att behöva resa mig ur sängen, idag så fick min far och min bror dock för sig att koppla å greja så att tvn där uppe skulle få in kanaler. Det slutade med att alla tv apparater i huset slutade fungera, inklusive min.
I min stora deppression tog jag fram två böcker som jag började läsa, båda med samma tema eller om man nu ska kalla det tema för båda böckerna är byggda på verkliga händelser. Iaf så Hette de båda böckerna Fråga Alice och Sjutton. Låter kanske inte som några kul böcker och dom är väl egentligen inte så roliga heller då den ena är en dagbok som en, i början av boken, 15 årig amerikansk flicka skriver om sin familj och sina tankar och hur hon på en fest börjar med att testa LSD utan att vara medveten om det hon börjar sedan ta syra trippar och röka på och i slutet av boken så dör hon av en överdos endast 17 år gammal.
Den andra boken handlar om en svensk kille som växer upp i stockholm och lever sina tonår under 70-talet och han börjar också ta en del droger och bor kollektivt med andra hippies. två riktigt bra böcker tycker jag inte världens lättaste att läsa kanske men rätt tankeväckande.

Igår funkade dock tvn och jag hade all tid i världen att kolla på en massa tv serier.
Har börjat kolla på två nya serier, The game och How i met your mother.
Sen kollade jag på Robins också fast det var ju repris från i fredags med intervju av felix herngren och björn gustavsson. Blev så glad när felix herngren berättade att han hade pissdåliga betyg när han gick ur gymnasiet.
man kan bli nåt utan betyg asså, jag skulle vilja ha en sån talkshow som robin typ det hade varit riktigt kul att syssla med tror jag.

nu orkar ja inte skriva mer.

" Att vara full kan faktiskt vara riktigt skoj" Felix herngren



Kommentarer
Postat av: Nicho

38grader?! De e ju fan knappt feber Karl! ditt fjös, du kände bara för att skolka :p elleeer så kanske du inte orkade för att du hade vart me olof hela kvällen? :P

2008-03-13 @ 21:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0