Bananskalet!

Idag gick jag upp så tidigt att jag var tvungen att gå ut å väcka tuppjäveln!
anledningen var att jag skulle iväg å köra halkan idag, det var riktigt skoj men jag var lite nervös i början!
okej då jag ska berätta.. jag fick alltså dela bil me en trevlig kille från bräcke gymnasiet och vi kom överrens om att jag skulle börja köra, väl framme vid första banan och grönljuset slår på inser jag mitt misstag när grundgasen långt ifrån räcker till, Jag har lagt i 3an och får kärringstopp. Till råga på det så hade not so fantastic toyotan en spärr som gjorde att bilen inte startade när man vred om nyckeln om man inte trampade ner kopplingen helt. Kommentaren i radion lät typ så här: "Nu tror jag att du skojar med mig nr 13 , 3ans växel är ingen bra växel att starta med. Testa att trycka ner kopplingen helt och rulla igång igen" Fatta hur pinsamt det var att alla hörde det också. Å andra sidan var det bara 2 st från mimers där i min grupp å dom andra lär jag väl aldrig se igen.. så det kan jag faktist bjuda på! Resten av dagen på stora holm gick bara bra och det roligaste var nog att köra runt runt på glidmattan på övning fem.. kanske var det lite roligare när ja å han goa gubben ja delade bil med inte långt ifrån maxade stereon med "drop it like it's hot" framför stora holms tanten.
Efter körningen fick vi titta på en film och sedan sitta i en bil som snurrade upp och nerpå det var också kul !
Det enda tråkiga med halkan var väl då att vi fick toyotan, jag var sugen på att testa volvo c30 men dom blev snabbt paxade.

Efter halkan körde pappa tillbaka mig till skolan, där visade det sig att vi bara hade halvklass i svenskan så därför var min "skoldag" slut. Efter det så hände en sak som jag verkligen gillar as mycket! Spontanitet stavas det, amanda ringde å frågade om jag ville ha skjuts hem, men då var jag redan hemma så jag sa att hon kunde komma förbi så det gjort hon å vi satt å prata lite! det var trevligt.. något mer som jag gillar är när man umgås med kompisar på vardagarna, allt är så spänt på helgen egentligen.. det är lite som semestern, du har ju 5 veckor semester per år och på dom 5 veckorna ska allt kul hända, speciellt som du tar alla fem veckorna under sommaren! och på helgen har du bara 2 dagar ledigt egentligen och på dom ska det alltid drickas eller spelas matcher osv. på vardagarna är det mer avspänt och man kan gå ut å ta en promenad å bara snacka lite eller kolla på någon film och så.
Förresten ska vi ha gjort klart ett hyllningstal om någon på mimers i svenskan till imorgon, jag har inte börjat.. så ni får gärna komma med förslag om ni vet någon bra att hylla för jag har verkligen ingen aning om vem jag vill hylla. Däremot ska jag snart börja göra klart min Socialkunskaps analys.. perfekt att göra det nu på natten när man ändå inte gör någonting och inte kan sova, vilket är jävligt skumt och i med att jag sovit ca 3 tim nu på 24 timmar snart.

Förresten.. louise jag har hittat ett bättre spel än stardoll :D.. www.musicmanager.com as skoj är det man ska vara manager för ett band! mitt band heter Adam dunst is air.. kom på det själv! erkänn det var ett bra namn?

Jaja till sist måste jag bara säga att How i met your mother ändå måste vara världens bästa tv-serie, sjukt kär är jag i robin men idag var det lite synd om henne för hon började gråta när hon såg ted kyssa vicky men han gjorde inte det egentligen förrens i slutet.. fast då var inte robin där som tur va. (robin är en tjej för er som inte följer serien)


Det här är soja vadå daniel ! han är 17 år och tjänar mer än du och jag tillsammans någonsin kommer tjäna!



Kommentarer
Postat av: Louise

hum. ska kolla upp spelet, men jag gillar stardoll ju...

2008-05-23 @ 07:54:16
URL: http://louloulou.blogg.se/
Postat av: Henke

"Idag gick jag upp så tidigt att jag var tvungen att gå ut å väcka tuppjäveln!"



Plagiat eller inspiration? Tänk på att ditt liv hänger på vad du svarar här. ;)

2008-05-23 @ 13:19:36
URL: http://hengo.blogg.se/
Postat av: Karl

inspiration såklart, minns dina härliga matchreferat! är det så illa att ta efter lite av dom ? ;)

2008-05-23 @ 19:02:13
Postat av: Henke

Enbart positivt!

2008-05-24 @ 17:41:12
URL: http://hengo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0