Familjen Nilsson drar västerut?

För er som har hängt med här ett tag kanske minns inlägget "Goodmorning New York" då var det ett skämt att jag skulle vakna upp i New York, nu kan detta bli verklighet. Mamma har pratat ett tag om att hon vill flytta utomlands och Henrik verkar inte ha något emot det då astra zenecas va ska man säja? fabriker? aa dom ligger strax utanför new york i varjefall.
Undra hur det skulle kännas att verkligen vakna upp i new york? egentligen är jag inte feg för det, det finns typ inget kvar i kungälv så man kanske skulle flytta nåt år och se vad som händer. En sak som är säker är att om jag inte flyttar med så får jag flytta nån annanstans ändå och ha delar av min familj på andra sidan jorden.

Det blev indiana jones med lillebror förresten, Jag gillar såna filmer egentligen, alltså såna som har nåt typiskt över sig som indiana jones, die hard m.m. Liksom, vem kan inte njuta av ett "yi-pi-kay-ey - motherfucker!" eller en stöddig snabb replik som "wanna stay alive,stay with me"? Något annat som jag gillar är min lillebror, många tycker säkert att deras syskon är jobbiga och tycker inte alls om varandra, men jag och henrik är nästan som kompisar, han har iaf exakt samma humor som mig! Jag kan komma hem och säga något helt ologiskt som "Tjena fisken hur va det i skolan idag?" och kan få ett lika ologiskt "hallå kim källström, de va la bra" tillbaka typ.. Man skulle kunna säga att henrik är lite av framtidshoppet i den här familjen, jag menar.. jag är ju redan körd om man säger så.

Något som jag har återkommande funderat på, nu när studenten närmar sig, är hur vår klassåterträff skulle se ut om sissådär 15 år. Jag tror faktist inte jag skulle dyka upp på en sån. Men man vet ju aldrig, kanske går man dit.. aha tjena dej kännde jag inte igen, jasså processtekniker? jasså 3 barn där ser man.. hmm man undrar ju lite hur det skulle se ut för sig själv om 15 år. Jag kan inte ens spekulera i det.


dagens tanke: Olika musiker blir berömda för olika saker, hur kommer det sig att artister som Kent och Lasse lindh bla kan sätta tummen på exakt vad du tänker och känner i sina texter och låtar? Då pratar jag självklart inte om bara mig själv, kolla hur mycket folk som går på deras konserter och känner samma saker. det tycker jag är skumt.

dagens låt : kanske skulle lägga ner det här med dagens låt, folket som läser här verkar inte särskilt lätta att tillfredställa på den här fronten. Ja kör idag med Lasse Lindh - Du kommer aldrig vara ensam, ni får faktiskt ta å ladda hem den själva för jag hittar den inte på youtube eller imeem. Om ni inte orkar det så kan ni ju iaf kika den nya musiklistan jag knåpade ihop i inlägget här under. lite respons vore schysst också!
Iallafall, om ni nu orkar ladda hem den så kan jag säga att den här IT, den sätter fingret precis på saker ja tänker på just nu.

Kommentarer
Postat av: Mollan

Haha okej inte dyka upp Karl? Klart du kommer att dyka upp, för så vitt jag vet har du inte missat en enda klassfest=P

2008-05-17 @ 16:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0