Sången om hestarna

Idag har jag börjat plugga på musik tentan som ja ska göra nästa vecka tror jag.. med hjälp av min lillebror lyckades jag lära mig 3 ackord på gittaren och med hjälp av dom lyckades jag knåpa ihop en låt som jag började sjunga på den gick ungefär så här :

"I and my horse were riding on the praire towards denver, when suddenly my horse began to scream of the cold.
i screamed with it too because inside i knew that denver was too far away!
we ran over the hills only to see that what we had reached was nothing but the valley of death!
and there were so many horses and all i could do was to laugh cus the horses jumped into the creek,
and it was filled with bajs and poo and my horse started laughing toooo!
we tried to ran away from the valley ! but all these evil horses began to bite my own horse in his bone,
there was nothing i could do but to save myself and let my old kuse gooo!
he died an honourable death and i met the good wizard who took me to denver!"

jag gillar att skriva låtar om hestar! en gång för kanske ett halvår sen gjorde ja en låt där ja kompade med trummand mot min snusdosa! den låten gick så här

"alla hestar hoppar nu, hoppar nu
Alla hestar hoppar nu , hoppar nu! lilla hästen ramla först, alla andra hoppa på'n ... sen kommer jag itne ihåg mer..

hejdå snela hestar Snel hest slika eple
                                    Den har ja målat själv till en hyllning av de snela hestarna för många år sen

Kommentarer
Postat av: Helge

Idiot, man kan inte skriva " I and my horse"! Antingen är det My horse and I eller så skriver man Me and my horse. IDIOT!

2008-05-19 @ 18:19:52
Postat av: karl

Vem är du ens? det är fan du som är dum i huvet ja har ju inte skrivit låten seriöst. hatar fan dig helge vem du nu är.



+ lek aldrig igen att du är bättre än mig på engelska

2008-05-19 @ 18:44:29
Postat av: Lisa

Haha den kommer jag ihåg, målade du inte den till mig? :D Haha, underbar är den.

2008-05-19 @ 20:28:15
URL: http://morphene.blogg.se/
Postat av: mia

kolla upp "Helges" IP-adress och lägg ut den på din blogg så kan vi se om vi hittar någon som matchar bland våra andra bloggares kommentarer :]



och förresten.. om du inte märkte det så flashade du min IP-adress ganska fett när du kommenterade min blogg tidigare idag

2008-05-19 @ 20:48:42
URL: http://milissamia.blogg.se/
Postat av: Henke

Haha Helge är fan min nya idol. Efter att han korrekturläst igenom din text fyra ggr så kunde han peka ut ett fel. Starkt jobbat.



Varför nämns inte diskussion som förts bland mina kommentarer idag? Du är väl inte ledsen?

2008-05-19 @ 22:03:54
URL: http://hengo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0