what a wonderful day!

Gårdagen var en väldigt bra och fin dag den var bra från början till slut.

I skolan var det som det brukar vara på fredagarna, nämligen jävligt soft! 2 lektioner där den ena brukar gå ut på att vi sitter i ring och pratar lite om lite allt möjligt. Denna fredagen gick den ut på att vi skulle måla sveriges samhällsskick i ett hus samtidigt som vi blev bjudna på kaffebröd och tillhörande kaffe, en bra start på dagen helt enkelt. På svenskan höll vi tal, inte jag då för jag var inte klar (igen).. efter skolan var det ingen som ville hänga med mig in till stan så jag fick sätta mej på bussen in själv. Träffade mamma å lillebror i nordstan å vi gick å köpte manschett (stavningsnivå: svår) knappar till min kostym och jag passade på att slänga med ett par nya örhängen när notan ändå var uppsatt på min mor!

sedan åkte dom hem och jag gick och kollade efter dom skorna jag tittat ut.. först på johanssons där dom inte fanns men killen i kassan sa att jag kunde gå upp till deras affär längst upp på avenyn, eftersom jag var tvungen att ha just dom skorna och inga andra så gick jag ju upp dit, men innan det så gick jag bort mot saluhallen eftersom mamma sagt att det fanns en bra skoaffär där, inte hittade jag någon skoaffär men däremot så fick jag syn på olof lundh och patrik ekwall som satt å pratade på en uteservering.. nånstans där glömde jag av vart jag egentligen var på väg och vände tvärt och vandrade upp till avenyn. väl där så förklarade den söta tjejen i kassan att dom bara hade dom skorna i vitt men att jag skulle testa på NK .. nu började bli smått svettig av att gå i solen och blev därför lite sur över att behöva gå tillbaka därifrån jag kom ungefär, men jag kom att ändra mig för denna dagen var fylld av tillfälligheter. Eftersom jag inte är så hemma på NK så gick jag, äcklad av alla bakåtslickade frisyrer på äcklande rikemansbarn,runt runt.. jag var vid detta tillfälle lika hemma som en katt på en hundgård och inga skor hittade jag dessutom var jag trött i benen, det var precis då som jag fick syn på johanna! vi småpratade en stund innan vi gick vidare åt varsitt håll och nu var jag på lite bättre humör igen och i samma veva så uppenbarades Tiger of sweden affären framför mig och min blick fastnade på det jag letat efter i snart 1 och en halv timme! där var dom, mina skor och jag skyndade mig att fråga om hjälp av kassörskan! hon var jättetrevlig och sa att jag inte var den enda som letat efter dom och hon gick och hämtade det sista paret vilka var av storlek 42 vilket är lite smått för mina fötter men den snälla kassörskan hämtade även ett par tunnare sockar och ett skohorn åt mej och vips foten gick i och skorna satt bokstavligen talat som gjutna på mina fötter.
Tiger of sweden sko←skon i fråga
Efter det var det dags att åka hemåt, och när jag sitter på nisse å väntar på bussen så får jag syn på johanna igen och hon skulle med samma buss och eftersom det var köer på motorvägen hem så blev det en hel del snack om lite minnen från ytterby och studenten och lite sådant! Sedan var jag med olof en stund och sen åkte jag hem. Att kvällen inte bjöd på något alls förutom en självtroende apelgren kan kvitta eftersom att dagen i övrigt var så bra.'

Dagens låt : Wycleaf Jean ft. Paul simons - Fast car

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0