En epok är avslutad

Jag talar självklart inte om Niclas Alexanderssons sista match i blåvitt som några av er kanske gissade på.
Nej denna epok är ack så mycket vackrare och mer briljant, jag talar självklart om Jörgen Wålemarks avslutade fotbollskarriär, Jörgen som vart med från början har öst in mål i samtliga divisioner från division 5 och hela vägen upp till allsvenskan iförd den vackra grönvita ljungskile tröjan.
Jag var inte långt ifrån tårar när jag tittade på intervjun där han sa att han bestämt sig för att matcherna mot BP i kvalet skulle bli de sista, det ända jag kan hoppas på nu är att ljungskile tjänade ihop tillräckligt med pengar under detta året i allsvenskan för att kunna erbjuda Jörgen ett jobb som sportchef i klubben.
Tack för allt Jörgen!

Efter denna känslosamma inledning tänkte jag be om ursäkt för att jag inte skrivit på några dagar nu, det har inte hänt särskilt mycket det senaste förutom att mamma fyllde 55 år igår och att jag träffade hanna ifrån förra klassen för första gången sen i sommras i fredags.
Jag slutade även mitt jobb i fredags och därför kan jag nu förhoppningsvis lägga smeknamnet "bagarn" på hyllan.

Hörde igår att mimers hus hade öppet hus i lördags, jag minns med glädje tillbaka på förra årets öppna hus då jag som den frispråkiga man jag är erbjöd mig att sitta och berätta om samhällslinjen, efter den dagen hade nog flera övervägt någon annan linje eftersom jag mer eller mindre faktist berättade sanningen om denna värdelösa utbildning.

På tal om skolan så var jag i torsdags på komvux och lämnade in min ansökan till vårterminen då jag tänkte läsa upp ett för mig väldigt "kärt" ämne, nämligen Matte B. Tack och lov kan jag nu ta det i min egen takt och bara ha den kursen att fokusera på. En liten småstart till att läsa upp min gymnasiekompetens helt enkelt.

Nu har jag inte mycket mer på hjärtat..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0