Jag kan

En härlig söndag har nu varit slut i 2 timmar och en kvart  vid skrivande stund.
jag var på skarpe nord idag å spelade bandy me olof johnny å nån mer ja inte vet namnet på, dagens stora nyhet är iaf att jag numera kan lyfta bollen när ja skjuter, det kunde jag inte när jag var liten och faktiskt spelade bandy.. detta blev jag retad för en hel del av arnold kappo och ted, men nu kan jag alltså lyfta bollen.
En annan nyhet, eller a nyhet å nyhet men.. , är att 50 cent nu är på väg tillbaka med ett fjärde album som kommer att heta "before i selfdestruct" och som kommer att släppas den 9 december ,smakprov hittar ni på den här länken med singeln "get up" som jag faktist ger en big up för.
http://www.imeem.com/50cent
Eftersom jag känner till att min publik här inte är mycket för denna sortens musik utan lyssnar på grupper som UFO eller Oasis så får jag väl hoppas att åtminstonde någon enstaka delar min mening angående den här låten.


Jag läste på amies blogg förut ett inlägg om "mansgrisar" som gjorde henne arg, detta är även något som gör mig riktigt arg eftersom dessa förstör för oss killar som vill behandla tjejer som dom ska behandlas.
Ett klockrent exempel är en tjejkompis till migs pojkvän, han är en riktig jävla gris tycker jag, åtminstonde så uppför han sig som en sådan. Det märkte jag först för ungefär en månad sen då jag hade tappat bort min mobil, jag behövde då hammars mobilnummer och frågade tjejen ifråga om jag kunde få det av henne på msn, till svar fick jag att hon inte hade kvar det och då frågade jag om hon hade skaffat ny mobil eller tappat bort den förra eller så.. men så var det inte utan hennes pojkvän hade tvingat henne att radera alla nr till killar som hon hade på mobilen. Först trodde jag att det var ett väldigt taskigt skämt men det var det inte.

Än värre (ja,det kommer mer) tycker jag att det blev i lördags när jag ringde henne för att småprata lite om hon hade haft kul i fredags när jag träffade henne ute och så, sen frågade jag om hon hade lust att hyra en film å kolla på med mej, och då kanske jag ska tillägga att jag kännt denna tjejen i 4 år och mitt förslag var självklart helt utan några anspelningar, till svar fick jag att visst om jag drog ihop nåra till eftersom hennes pojkvän ansåg att tittar på film gör inte en kille och en tjej ensamma utan att det leder till något annat. Jag blev helt paff, att han beter sig som en jävla gris är en sak, att hon sen går med på hans dumma regler är sjukt tycker jag. Visa lite karaktär människa, sätt förbud för honom att va med sina tidigare tjejkompisar och radera alla hans tjejkontakter på mobilen så får vi se hur han reagerar, borde jag ha sagt till henne.. men jag blev så paff så jag visste inte vad jag skulle säga. Så ser inte ett fungerande förhållande ut i vilket fall. Säg tex att han skulle gå med på sina egna regler också, ska ni sitta tillsammans i ett rum då utan någon kontakt  med tidigare kompisar? det är nog det som kallas ren lycka och är nog den sanna kärleken tror jag. fy fan...
Raka motsatsen är en annan tjejkompis till mig som jag har delat säng med samtidigt som hon haft sin pojkvän(utan att något annat än sömn har åstadkommits) , det är jävligt starkt av honom att ha sån tillit och det är det som alla förhållanden måste bygga på för att fungera enligt mig, förutom en liten kopp kärlek då.


dagens låt  nr 2 : Sum 41 - pieces

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0