Med olika motiv och i olika sängar, kommer vi nog alltid låtsas som det regnar

Ännu en dag har flytit förbi och inte mycket till nytta har jag åstadkommit.
Känns ännu en gång som jag befinner mig i en onödig mellantid, som i våras väntade man på sommaren och studenten.. nu väntar jag på Jul/December och ett jobb.
Man kan hantera detta på två sätt, antingen kan du blotta röven åt en dyster tid eller gräma dej fram till mars.
En logisk förklaring till att jag ser den här perioden som en dyster sådan kom jag just att tänka på..
När jag gick på låg och mellanstadiet tyckte jag att tega var stort som fan, jag fick nya kompisar som i själva verket bodde ca 25 m från mej men som jag inte vetat om innan.
När jag kom upp i högstadiet så var ytterby ganska stort och sen fanns ju alltid kärna och marstrand där man börjat träffa folk ifrån och i viss mån också inifrån kungälv.
Sedan var det ju gymnasiet och då hitta man ju kompisar från alltifrån romelanda till kode till komarken till stenungsund.
Nästa steg borde väl då vara Göteborg eller Stockholm eller rent av utanför sveriges gränser? Nåja.. det är väl bara att stå ut ett tag till.

Om man tittar på min lista här nedanför så hann jag med en del av det jag skulle göra ändå.

Förut ikväll fick jag ner VÄRLDENS BÄSTA FILM, och då lovar jag er att den är det.
Det är en sån typ av film som borde visas i skolan så att barn lär sig något nuför tiden istället för att läsa om stalagmiter i grottor som vi aldrig kommer besöka.
Filmen heter Crash och har vunnit 3 oskar, den utspelar sig i Los Angeles och handlar om rasism, fördomar och sociala spänningar mellan folkslag.
Jag ska ge er trailern till filmen och ett råd att se den, jag kommer nog aldrig komma med något bättre tips här på bloggen så det här borde ni faktiskt följa.


Att Ludacris spelar en av rollerna gör inte filmen sämre =)
Andra kända skådespelare som är med i den är : Sandra Bullock, Brendan Frasier och Matt Dillon för att nämna några.

"You dont know how hiphop started do you? See back in the 60's we had smart articular black people like Bobby Seal and Elders Cleveland, these brothers were speaking up and people were LISTENING, and then the F.B.I said "ooh no we cant have this, i know lets give the niggas this music by a bunch om mumbling idiots and sooner or later everyone's gonna copy that and nobody will understand a fucking word of what they're sayin, end of story" Ludacris

Kommentarer
Postat av: mia

Ja att gå på Ytterby var stort. Jag visste inte ens vad Hålta var innan jag började där. :)



Det låter ganska hemskt ta studenten. Ingen som åstadkommer något vettigt på sina dagar verkar det som. ;)

2008-11-19 @ 22:26:13
URL: http://neverendingtonight.blogg.se/
Postat av: Karl

baha..dom som åstadkommer nåt vettigt lär väl inte vara kvar här..

2008-11-21 @ 15:23:52
URL: http://kallebaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0