Min dröm

när jag väl börjat skriva här i bloggen så kommer ja ofta på något att skriva direkt efter och nu är ett sådant tillfälle.
Jag hade tänkt berätta min största dröm just nu och så här ser den ut.

Klockan är strax 9 och det är lördagmorgon, det är en kylig men solig höstmorgon och det är precis så kallt att man blir röd om näsan och det kommer ånga när man andas ut. Med mig på morgonpromenaden har jag en liten hund som är min trognaste vän. Vi går genom en park där löven ligger på gräset och utgör en fin vy av massa fina färger, vägen hade nog varit lerig och blöt om det inte vore för att det har frusit på under natten och därför krasar det lite under fötterna när man går.
Det är ganska lugnt och stilla och Göteborg håller så smått på att vakna, man träffar en och annan joggare som man hejar på i förbifarten, morgontrafiken rullar sakta fram och ingen har bråttom, allra minst jag. Vi vandrar förbi ett fik där sofistikerade människor sitter och äter frukost inne i värmen, jag går och tänker stora tankar om vad som för dom dit och hur dom är som personer men jag vet att jag aldrig kommer få ett svar. När vi är nästan hemma är rusningen i full gång och folk går och pratar och alla ska någonstans, själv går jag in i trappuppgången till min lägenhet.
Huset jag bor i är ett gammalt brunt tegelhus som är ganska nyrenoverat på insidan.
På högsta våningen bor jag och när jag går in genom dörren så luktar det inget alls och ingenting låter, det är tyst och allt är städat och i fin ordning, min bostad är min fristad. Det finns faktiskt en liten vedugn som jag brukar tända och då kan man höra hur det träet sprakar när elden tar fäste, jag brukar även baka och då luktar det gott i hela lägenheten.
Min bokhylla är fylld med sofistikerade böcker som jag allihop har läst. Jag lever väldigt sunt och går inte ofta ut på fredagskvällen utan har andra sysselsättningar som berikar mig, med detta inte sagt att jag är en tråkmåns utan jag går gärna ut men inte varje helg. Även om jag är sund av mig så är min stora hobby att smaka på olika sorters konjak och viner, det brukar jag göra i min fotölj med fotpall som står framför brasan.


Så ser min dröm ut och det här är faktiskt inte ett skämt :)

Kommentarer
Postat av: Lollsan

vi går med i en vinprovarklubb!

2008-11-23 @ 10:50:13
Postat av: amie

men karl det där lät ju helmysigt! jag flög iväg till den där sprakande brasan i tanken till och med...

2008-11-23 @ 22:29:05
URL: http://amies.webblogg.se/
Postat av: Karl

lou, det låter faktiskt som en trevlig idé som ja tycker vi kan undersöka vidare om nåra månader när du fyllt 18.



Amie, vad bra för min baktanke var att ni skulle se bilderna framför er :)

2008-11-24 @ 02:58:12
Postat av: daniel

Din baktanke var att dom skulle följa med dig till brasan. ;)

2008-11-24 @ 18:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0