En kamp mellan liv och död!

Igår utspelade sig en kamp här på mitt rum, en nära döden upplevelse rikare ska jag nu åteberätta förloppet.
Det är en helt lugn lördagkväll jag har just kollat på portugal mot sverige med kalle å calais, jag sitter vid datorn och vänder blicken åt vänster över axeln och där står den jäveln på golvet.
En megaspindel som är minst lika stor som en snusdosa, faktum är att våra vägar korsades här på rummet två dagar tidigare men då kröp den fegisen in under min soffa och jag fick ligga på helspänn när jag skulle sova.
Detta,tänkte jag, skulle inte få upprepas och jag letade snabbt upp ett tillhygge som jag kunde döda besten med, det var också anledningen till att den hann undan vid senaste mötet, att jag inte hittade något bra.. men igår tog jag det som stod närmast till hands (och då menar jag inte bara i den här situationen utan allt som oftast)
mordvapenJa ni gissade helt rätt.. en ölburk.

Under några få sekunder kändes det som att tiden stod stilla,allvarligt talat, jag vet inte om den stod och kollade på mej för jag vet inte om spindlar har ögon eller inte men de var som om den stod helt stilla och förberrede sig på striden.
Med ett fast grepp om ölburken började jag hacka efter spindeln som var mycket snabbare än jag hade anat och även mycket starkare, först efter 3 klockrena träffar började han sega till och jag kunde lägga in dödsstöten.
offret Så här tuff var några delar av han efter kampen.

I övrigt har helgen varit bra!
ja som kvinna så här snygg var jag på maskeraden i fredags alltså.

Dagens låt:
T.I ft Rihanna - Live your life

Kommentarer
Postat av: Maolin

Haha slotts! det dricker hela kungälv!

2008-10-12 @ 20:01:30
Postat av: Henke

Spännande scenario du målade upp. Förde tankarna till en västernfilm av sällan skådad kvalité. Tyvärr finns det ingen sådan film.

2008-10-12 @ 20:09:11
URL: http://hengo.blogg.se/
Postat av: mia

hahahahahahahahaha fy vad jag skrattade när jag läste det om spindeln. snacka om att små barn roas lätt!

2008-10-12 @ 22:54:19
URL: http://neverendingtonight.blogg.se/
Postat av: Karl

Jag tar det positivt om jag är lättroad då mia ;) bättre än att vara tråkig och reserverad.



Henke du vet ju hur duktig jag är på att göra filmer och hade jag fått tag i någon inspelningsapparat hade jag såklart spelat in matchen! :)

2008-10-14 @ 16:00:23
URL: http://kallebaby.blogg.se/
Postat av: daniel

Jag har egentligen en fråga. Man kan ju inte låta bli att bli aningen kär i dig på bilden. Frågan är bara om jag då är hetro-, homo, bi eller bara dum i huvudet, vad tror du? ;)

2008-10-16 @ 10:09:04
Postat av: Karl

ja satsar mina pesetas på en salig blandning daniel;)

2008-10-16 @ 18:39:05
URL: http://kallebaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0