...och gäst ikväll är Jesus, han har kickat heroin

Ikväll känner jag mig trött och det av flera anledningar som ni nu ska få ta del av.
För det första så var jag ute å löpte förut, jag pushade mig själv to the limit och lyckades springa 4 km på ca 30 min vilket är värdelöst. Vid den här tiden förra året så sprang jag dubbla sträckan på nästan samma tid och då får ni gärna lägga ton på nästan, men eftersom jag inte har tränat alls sen i maj nu så ser jag det som en seger att jag tog mig ut iallafall.

Det andra som gör mig lite trött är när alla frågar vad man gör nu för tiden, spelar ingen roll vart eller hur man träffas, det är alltid första frågan. Dels så hatar jag den för att jag varje gång måste säga att jag söker jobb och dels så känns det konstigt att stå å prata om vad man gör med någon "hej-kompis" som man brukade heja på i skolan men aldrig snackade med.. vrf ska dom bry sig nu liksom? Nästan varje gång någon som jag inte känner så bra ställer den frågan till mej har jag bara lust att säga "jag jobbar på din mamma just nu, eller egentligen brukar hon alltid vara överst så det är väl mest hon som jobbar..men hursomhelst vad gör du själv?" och blända av ett jätteglatt och snällt leende efteråt.
Jag kanske har aggressions problem vid närmare eftertanke. Det har nog med att jag inte längre kan ta ut mina aggressioner på fotbollsplanen, därför har jag ett tag funderat på att börja med boxning men jag vet inte..

Imorgon ska jag utforska huruvida man kan få yrkesutbildning betald av AF, jag har nämligen funderat på både att ta truckkort och gå väktarutbildning, problemet är bara att hela kalaset skulle gå på 21 000 kr vilket jag tycker att staten kan betala åt mig. Visst kan väl arbetsförmedlingen gå in och hjälpa till med gratis utbildning om det ger jobb? har hört att det är så iaf...Det hade vart det ända dom hjälpt mej med isf.

Nu är jag för trött för att fortsätta.. natti kära läsare!

Dagens låt : Neverstore ft Lazee - Hold on

 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag vill också bli väktare!!

2008-10-16 @ 13:34:39
URL: http://morphene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0