Att inte få ut sina tankar...

Först och främst, jag har ett fint citat eller a en konversation mellan mej och hammar idag och eftersom jag inte vet hur bra resten av inlägget blir så börjar vi med något bra iaf :)

Hammar: "Har jag druckit öl idag karl?"
Jag:"nej det tror jag inte? du körde ju hit"
Hammar:"Jaa men jag kissar ju så mycket så jag undrade"

av någon konstig anledning sprang han på toa 3 ggr under ca en timme när vi kollade på film..Jag lär nog aldrig förstå mej på den pojken.

dag nr 2 som arbetslös har flytit förbi och nu har dag nr 3 börjat kan man säga...
Man kanske skulle passa på att döpa om den här bloggen till livet som samhällets utstötta fähund, för det är ungefär så det känns att veta att imorgon kommer jag fortfarande gå hemma, och på arbetsförmedlingen var den första frågan i pricinip om jag hade rätt till a-kassa, jag tänkte: Jag vill inte ha nån jävla a-kassa, jag kom hit för att få ett jobb" jag sa: Jag har inte rätt till någon a-kassa och jag är inte intresserad av någon sorts arbetslöshetskassa heller för den delen, jag vill ha ett jobb. jag kan tänka mej att en del tänkte sig det här i våras, karl han blir säkert arbetslös och älskar att gå å chilla på dagarna. Men ärligt talat så hatar jag det här, alla andra har ett ställe att gå till på morgonen, utom jag!

om 3 veckor ska jag kanske få komma tillbaks till industrin för då har dom underhålls stopp där, jag längtar faktiskt redan fastän det inte är världens roligaste jobb. Sedan har jag sökt in till säsongsarbete i sälen nu till vintern vilket jag håller mina tummar blåa för. Så förhoppningsvis gäller det att härda ut dom här 3 veckorna och sysselsätta mej väl med att ta mitt körkort och sedan komma tillbaks till industrin 2-3 veckor och sen bär det av till sälen, det hade varit fett nice!


Dagens låt : The ark - Tell me this night is over

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0