Kallebaby tipsar

Första tipset är en erfarenhet som jag fick ta del av idag, men som även hänt mig många ggr tidigare.
1.Kolla alltid upp bokade tider ordentligt så slipper du råka ut för att gå upp tidigt i onödan. (det visade sig idag att min körlektion inte alls var 09:25 som jag trodde utan 14:25, surt sa räven)

Tips nr 2 , Lurendrejeriet med bantningskurer
2. Skit i att äta istället, en 10 dagars pulverkur kostar 400 spänn, om du skiter i att äta i en löpande 3 dagars cykel på 3 veckor kan du spara 540 kr istället om du räknar på 3 mål mat om dagen och 20 kr per måltid. Om du slutar att äta lämnar även kallebaby.blogg.se en garanti på viktminskning.

Tips nr 3, Att köpa feta prylar innan pengarna är slut.
3.Även här talar jag av egen erfarenhet, vi säger 3 veckan i juli å lönen är inkommen,hyran betald och vad händer nu? oftast går dina pengar på saker du inte har en aning om vad du har lagt dom på när dom väl är slut å innan nästa lön kommer, du säger typ något i stil med att "jag har väl levt också" och det är inte mer än sanning för tänker du efter riktigt noga så kommer du på att "aha jag orkade ju inte laga mat vad var det nu, 3 dagar förra veckan? så jag åt ute" sen ska du ut på helgen på krogen och det vet ju alla att det är inte gratis. Därför är det helt enkelt bättre att tex köpa kläder för en 4000 kr eller nån pryl som du egentligen inte behöver men som är rätt cool att ha, på så sätt har du investerat dina pengar i något som varar lite längre än en stor stark och en pizza. Frågar du min mor däremot så är sparkontot the place to be för pengarna istället för på nån pryl.


Dagens låt : Afasi&Filthy - Fredag hela månan


"Skillnaden mellan vardag och helg? svaret är enkelt igår var jag arbetslös och idag är jag ledig"
gäller oss människor som lever en förlängning av barn av vår tid;)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha du är grym. Ringer dig imorgon då? :D

2008-09-15 @ 20:51:15
URL: http://morphene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0