Skapandet är min triumf och den här pennan den är allt jag har

folk dom säger att den här killen han har glas i blicken
dom har mage nog att säga att det är jag som har svårt att tänka.
jag sitter här och penslar på detta inlägg, så vackert att när jag trycker på "publicera" då gråter änglar
så vem är det som håller sin fågel fängslad? hellre att jag famlar fram genom unga år än att samla damm som någon gammal man utan andra chans som sitter och gaggar på fikarasten: "ja maggan hon dejtar lasse som samlar på icakassar" .
då vill ni nog byta när ni sitter fast på gamla platsen..
jag glassar hellre omkring i natten nu och halsar på livets vatten å puffar på pipan när jag skriver ner mina tankar på pappret som andra viker och kastar.

Om min helg kanske jag skriver imorgon..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0