Jag orkar inte förklara försök att se det ändå

Jag borde egentligen inte ens sitta här och skriva, jag borde vara å ta kontakt med SYO eller söka jobb.
Det fungerar inte för mig just nu..allt känns så meningslöst, vissa dagar går det bättre och jag hittar gnistan.
Men idag är inte en sån dag, idag dyker tvivlet upp i huvudet på mej, "Varför ska jag ta kontakt med Syo?, jag får inga muntra ord från henne ändå" - "Varför ska jag söka jobb? - det är för svårt att få ett jobb,det är för många sökande, dom kommer inte välja mig ändå"

Jag försöker ändå tänka att om jag inte söker så kan dom ju inte välja mig och om jag söker så har jag ju ändå en chans, men idag är inte den dagen.
Jobbigt är det också för att jag inte riktigt vet vad jag vill, egentligen borde jag skaffa mig en plan... välj en sak du vill göra och gör det, det blir lättare för då gör jag åtminstonde nåt annat än att sitta här, då kan jag kanske tjäna de där pengarna till en språkresa i paris, till ett halvårs backpacking i asien osv.

Solen är tillbaka efter några molniga dagar nu, egentligen gör det mig inte gladare.. kommer jag inte ut inom en timme så kommer jag inte ut den här dagen heller, som sagt.. mitt rum känns mer som ett fängelse.
Jag klagar nog lite väl mycket kanske, man är väl svensk.. ska inte klaga och alltid vara lagom, men jag har aldrig varit lagom, har alltid velat stå i centrum och spela stor.. därför känns det extra jobbigt att sitta här, här finns det ingen som kan kretsa runt mig.

Nu har jag slutat klaga, jag ska ta ut lite pengar och åka och handla, och sen är det ju trots allt fotbollsträning ikväll.. allt kanske inte är så kasst ändå.

Ni får den vackraste låten jag kan komma på just nu, håll till godo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0