Halelujah new world come dancing in these streets with a message of love

Jag gillar att göra rubriker.
Då menar jag här i bloggen å inte nåt annat.
Samma sak med facebook statusar och liknande, det är alltid kul när den rödan noteringsknappen visar
en hög siffra, ganska nördigt iåfs...

En annan sak med mig är att jag ALDRIG är ute i god tid, jag skjuter oftast på saker tills jag verkligen måste göra dom.
Men idag var jag tydligen tidigt ute, jag ringde nämligen till skatteetaten (norska skatteverket) för att ansöka om förnyelse av mitt skattekort för 2010, men alla blanketter skulle komma ut på hemsidan först den 15 december och det visade sig även att mitt skattekort gäller hela januari vilket betyder att jag som senast behöver lämna in mitt nya skattekot till jobbet den 12 februari, boy har jag någonsin vart ute i så god tid innan.

Idag anmälde jag mig även till jobbets julbord den 12e, det är helt fantastiskt.. för det är helt gratis och man får äta hur mycket man vill och inte minst.. det serveras öl,cider och några spritsortet, också det helt gratis och man får dricka hur mycket man vill. så den 12e kommer jag vara i eufori och den 13e lär en öppen bar kännas som min värsta mardröm, härligt!

Något jag inte hunnit införskaffa ännu är julklappar, men jag funderar på om jag inte skulle kunna finna några sånna i taxfreen på kastrup eller flesland när jag reser hem, annars är väl julshopping något riktigt mysigt om man bortser från stress och jäkt och att man alltid måste trängas med 1000 människor vart man än går, det är tur att jag vanligtvis aldrig är en stressad person.

Det är nu 3 veckor sen jag kom upp hit från min lilla semester hemma och det är också 3 veckor kvar tills jag kommer hem igen och jag såg precis i kalendern att jag visst blir hemma en dag mer än jag trodde, alltså hela 13 dagar hemma, lär behövas för under våren tänkte jag köra min slutspurt och bara unna mej en tur till oslo i februari nån gång, med detta vill jag säga att det nu är fritt fram att åka upp och hälsa på mej här uppe!
Vilken helg, vilken vecka eller vilken dag som helst passar för mig..

Jag fundera lite på det, jag har fått ett besök här uppe förutom av min familj då... så svårt kan det väl inte vara att ta sig upp hit en helg.. jag menar en fredag och måndag är väl inget omöjligt att få ledigt och tar man tåget så kostar väl resan inte mer än 800 kr tur och retur..men men.. jag hoppas någon kommer upp iaf.

(Röd och blå flagga, tänker jag på nästan varje dag) klura på den..
Det är det som gör mej mest glad över att komma hem tror jag.

Röd (inte kents album) fattar jag inte ens hur jag kunde tycka var intressant..
Det är skönt att tänka på när jag längtar hem, för då längtar jag inte längre.


efter dessa avslutande "koderna" ska jag somna in till ett avsnitt av OC..
ciao.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0