Lucka nr 3 i Kallebabys Julkalender

Jag är av den bestämda uppfattningen att för att julestämning skall kunna existera och florera så måste man dela tiden innan jul med ens nära och kära. För att inte min julestämning skall bli 0 i år tänkte jag därför lägga upp min alldeles egna julkalender där jag bakom varje lucka presenterar en person som står mig nära och skriva någon fin liten mening om personen. På så sätt kommer ni inte kännas lika långt ifrån mej och jag kan nå den där julkänslan.

Och under lucka nr 3 hittar vi:
Niclas "Svenne" Svensson



Många vet nog inte att jag å Svensson faktiskt kännt varandra sen vi var 7 år gamla, vi gick nämligen i samma klass på låg och mellanstadiet på Kastellegårdsskolan innan Svensson flyttade med sin far till Kode och bytte skola. Vi har dock inte varit vänner lika länge som vi kännt varandra, faktum är att en rivalitet mellan oss började redan på första rasten i 1an då vi båda sprang ikapp mot lekplatsen på skolgården och Svensson påstod att klätterställingen var hans för att han kom fram till den först medans jag hävdade motsatsen.

Som liten var svensson minst lika skadad som han är idag, jag minns en gympalektion där vi spelade badminton och där svensson dömde alla mina bollar ut fastän dom inte var det, det slutade med att det brast för mig å jag drog mitt badmintonrack i skallen på han, efter det blev jag rädd att han skulle ge mej spö så jag cyklade hem och det var alltså första gången jag "skolkat" från en lektion, allt tack vare denna gentlemannen här ovan.

En rolig sak som Svensson alltid brukade säga när vi var på vippen till å börja bråka var att han skulle hämta "moi", varken vi eller han förstod nog knappast vad han menade hursomhelst.

På gymnasiet hamnade vi i parallel klasser och läste några ämnen tillsammans och efter det har vi blivit goda vänner, med ett visst litet återfall på vår resa till hemsedal när svensson kastade en sked i ansiktet på mej och sedan blev as arg för att jag inte bara tog emot den eller om jag var ivägen för något annat han siktade på, jag minns inte riktigt.

Trots alla knäppheter eller just tack vare dom så kan man inte annat än älska den här gubben och jag hoppas vi får minst lika många år till av knäppheter som vi hittils haft tillsammans.

Den här låten får Niclas för han gillar Ya Boy och dessutom tycker jag den här låten är skön!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0