Lucka nr 4 i Kallebabys Julkalender

Jag är av den bestämda uppfattningen att för att julestämning skall kunna existera och florera så måste man dela tiden innan jul med ens nära och kära. För att inte min julestämning skall bli 0 i år tänkte jag därför lägga upp min alldeles egna julkalender där jag bakom varje lucka presenterar en person som står mig nära och skriva någon fin liten mening om personen. På så sätt kommer ni inte kännas lika långt ifrån mej och jag kan nå den där julkänslan.


Och under lucka nr 4 hittar vi:
Kalle Öberg



Kalle är en helgo kille, det har jag tyckt sen första gången jag träffade honom, vilket var i Hunnebostrand sommaren 2002 då vi var på tennisläger där. Året därpå hamnade vi i samma stuga på samma läger och efter några dagar hade vi stugan för oss själva eftersom en av de andra två fick hemlängtan å åkte hem, den andra blev vi lite smått trötta på å stötte ut honom lite (inget att var stolt över men..).
Kalle var redan på den tiden en riktig charmör och blev ganska snabbt tjejernas favorit på lägret, en av de sista kvällarna fyllde kalle år och några av tjejerna hade bakat en tårta som vi satt på uteplatsen utanför vår stuga å käkade upp i solnedgången , det var ett riktigt fint minne. Två av tjejerna stannade kvar lite längre än de andra, oturligt nog var vi för små för att förstå varför.

Efter lägrena så umgicks vi inte mer förrens vi började snacka igen på gymnasiet.

Nuförtiden drar jag och Kalle gärna en runda tennis i tennishallen, och fastän jag nästintill alltid brukar förlora med 6-0 så är det alltid trevligt.

Det bästa med Kalle är att han är så omtänksam, det känns som han alltid sätter andra än sig själv först och det är ju tyvärr lite ovanligt idag.

Det ända dåliga jag kan komma på med Kalle är att han ärligt tycker att Daniel Andersson är en bra fotbollsspelare medans jag däremot inte bara tycker att han är en värdelös fotbollsspelare utan också en dålig människa.

Jag och Kalle har på senaste snackat lite löst om att vi ska dra ut å resa nästa höst, därför hoppas jag innerligt att jag ska kunna fixa jobb till honom här uppe efter nyår så att det ända problemet, monetärer, inte ska bli något problem.

Den här låten får Kalle och jag hoppas han uppskattar komiken från min sida :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0