Make my day!

Jag har tidigare hyllat mina söndagar, nu är det dags för vardagarna. Men först vill jag bara säga att jag älskade snön som föll igår å la sig för att sedan töa bort idag, hur som helst så var det sjukt mysigt när den föll och inte jobbigt som alla tycks tycka.

Jag har tänkt mycket på vardagar på sistonde.. hur skönt är det inte att umgås och hitta på saker på vardagarna?
Fördelarna är enkla: För det första så är allt mycket mer avslappnat på vardagarna, på helgen känns det som en stor hets att allting ska hända.. man ska snabba sig hem efter skolan/jobbet å sen iväg till förfesten å sen ut på krogen å dricka sig full. På vardagen kan man koppla av med en film, en tennisrunda eller bara sitta lugnt å prata om allt och inget.

Det finns dock negativa saker med vardagen också, man har måsten som man ska sopa undan inför helgen.
Jag har däremot i stort sett svårighet att se måsten som något seriöst, jag gör det jag vill när jag vill.
För mej handlar det mer om att fylla min vardag med saker än att hinna med allt, vilket ibland leder till att jag bland annat sitter här och skriver när jag inte har något vettigt för mej.

Igår fylldes min dag med Fifa spelande hemma hos otter och sedan kollade jag på bandy med louise på kvällen vilket var väldigt trevligt!

Känner att jag börjar tappa den lilla tråd jag en gång hade när jag började skriva, min poäng skulle iaf vara att man borde umgås mer på vardagarna. Make my day och ring mej vilken vardag som helst :)

Dagens låt :

Uniting Nations - Out of touch

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vi får ha Lisa-Kalle-dag snart då!

2009-02-09 @ 02:08:19
URL: http://morphene.blogg.se/
Postat av: Karl

Självklart :)

2009-02-09 @ 23:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0