25 grader varmt i europas regnigaste stad

Torsdag idag, har börjat glömma av vilken dag det är och blir lika glad varje vecka när det plötsligt är torsdag/fredag.

Idag har jag varit inne i centrum efter jobbet och fixat norskt bank konto, hade först tänkt fixa nordea som jag har hemma
men det visade sig att man var tvungen att ansöka om tillstånd till att få öppna bank konto hos dom och det var en massa vel med att koppla samman sitt svenska nordea med norska nordea, det tyckte inte jag var värt utan gick till sparbanken vest istället där ett konto och internetbank var fixat på 20 minuter, så nu är jag alltså stolt innehavare av ett norskt bankkonto.

Att jag tog mej en riktig långpromenad för att leta upp det nordea kontor som var öppet längre på torsdagar igår kväll känns nu en smula ovärt, men det var trots allt bara en knapp mil jag gick fram och tillbaka. Jag klagar inte på lite motion, egentligen var det bara nyttigt, pungskavstillägget var dock en oönskad biverkning.

Första dagen jag kom hit till Bergen så märkte jag rätt fort att Bruce Springsteen hade haft konsert här i staden då alla knallade runt med bruce t shirts, fick höra på jobbet att det var väldigt mycket kända artister som har konserter här i Bergen och ikväll tog jag mej en titt på vad som skulle bjudas i konsertvägar här den här sommaren.
Döm om min förvåning när jag märkte att colplay, MOTHERFUCKING COLDPLAY spelar här den 19 augusti.
Så nu försöker jag luska fram om det skulle gå att komma över en biljett till rimligt pris, dom låg på 650 norska när de släpptes och det är ju okej, inte särskilt oväntat så var dom ju redan slutsålda men får ju helt klart kolla upp om det skulle gå att fixa nån biljett på nåt annat sätt.

Imorgon är det fredag och helg, då ska jag fixa mig ett norskt mobilnummer eftersom mitt svenska kontantkort inte funkar här uppe , tummen upp för comviqs utlands kontantkort.

På lördag verkar det bli utgång, Lillesalt frågade om jag skulle med han ut, verkade som det skulle vi 2 och bara damer men man vet aldrig med den killen han kan ha skojat, hursomhelst så  ska de bli kul att spana in Bergens nattliv. Turligt nog verkar det inte som att någon av dom vi ska ut med är "Bergensare" utan alla är runtikring här från vestlandet så jag behöver kanske inte känna mej jätteutstött, dock lär jag nog vara den ända som pratar svensk men de ser ja ikke som noe problem.

Mina rumskamrater var schyssta och sa att jag kunde köpa öl av dom eftersom dom hade med sig ett antal flak upp, så jag hoppas klara en utekväll på 200 kr, förhoppningsvis.

Kommer ha det lite snålt fram till augusti nu i och med att min första lön inte kommer förrens den 25 juli å då får jag bara betalt för arbetet i juni plus att hyran dras..inga djupa spenderar fickor här inte.

nu ska jag sova, behöver en lång natts sömn. Eftersom det varit så varmt här och ventilationen i lägenheten är obefintlig så har det i princip varit omöjligt att somna innan 1 någon natt men nu är jag så jäkla trött så jag hoppas jag somnar gott nu strax.

Ni får en fin låt å ja kopplar ur. Ha det kempe greit!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0