Bergen by night!

Söndag idag, vaknade upp på golvet i vardagsrummet här i lägenheten imorse, hade tydligen inte klarat mej hela vägen fram till sängen.

Jag var alltså ute i å provade på Bergens nattliv igår!

Det började vid kl 3 igår på förmiddagen då jag tog mig den första ölen till maten och sedan kom lillesalt å plocka upp mej här vid 5 tiden å vi åkte å drack lite hemma hos honom med hans tjej och två andra killar som var heltrevliga.

Satt å tjötade om det mesta medans vi drack öl å lyssnade på go musik, satt å tänkte lite att det här var verkligen vad jag hade hoppats på när jag kom hit till norge, att jag skulle träffa mycket nya vänner och ha trevligt.

Efter en stund gick vi vidare till en kille som hette david där det var lite mer folk, bla en söt frisör tjej.. henne sjabblade jag dock bort när jag oklumpigt nog råkade säga att hon hette likadant som min mormor och sen att jag skulle ringa en tjej i sverige när hon ville snacka me mej.. bra gjort typ.

Efter förfesten så tog vi en taxi in till centrum och gick till ett ställe som jag tror att det hette DELøR men jag är inte säker.
Bergen verkar helt galet för dom jag var med sa hela tiden till mig att passa mig för att inte stöta på fel dam eller inte tränga mej mot fel person eftersom det var jättevanligt med knivstickningar på krogarna i Bergen tydligen, dock klarade jag mig undan det och dansade med flera norska damer tillsammans med Erlend.

Det jag har lärt mig i helgen är att norskor inte är alls lika förtjusta i svenska killar som svenska tjejer är i norska gutter.
Att grogg heter drom på norska.
Att man faktiskt kan klara sig undan ganska "billigt" på en utekväll här om man köper smart.


Måndag, datasystemet på jobbet var paj idag.. jobbade max 2 tim å sen var allt nere. Kanske kan bli övertid av?:)

stället i lördags hette inte delör.. det hette exodus, så jag var inte ens nära där. Förövrigt så lurades lillesalt bara, alla har inte kniv här .. jag var alltså orolig helt i onödan:D

En annan sak jag undrade mycket över var varför vi gick förbi massa krogar som såg trevligare ut, men det var ju för att jag inte var 20 år , i Norge är det tydligen mycket hårdare med gränserna mellan 18 och 20.. för man får bara köpa alkohol upp till 22,5 % om man är under 20 här.. och det gäller tydligen både i butik och på krogen då.

Här kommer lite bilder.
Jag å lillesalt
Ja å lillesalt, ganska ful bild :D


innan vi tog taxi in till byen.





bilder kommer nog imorgon, ni får en drittbra låt så länge. ciao:)

Kommentarer
Postat av: Billy

vad är det för svamp musik du lyssnar på? haha

2009-07-06 @ 16:07:07
Postat av: Louise

du och frisörtjejer alltså... ;)

2009-07-08 @ 10:39:30
Postat av: Bergman (Carl)

Billy, mitt ljudklipp i det senaste inlägget får mej själv att tro att jag käkat svamp men love message to the world är ju riktigt bra så den kan man ju inte klaga på :O



Louise, Ja det var då sjutton vilken tillfällighet ;)

2009-07-08 @ 21:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0