Kommer kanske aldrig komma hem igen förrens i vår

Tyckte jag var lite lustig där i rubrikmakandet, olustigt eller roligt (beror på hur man ser det) så kan den komma att stämma ganska bra.
Idag var vår konsult från bemanningsföretaget här och pratade med oss, han frågade också vilka som var intresserade av förlängning och egentligen var det bara jag av oss inhyrda på kyl/frys som var intresserad av det och därför tror jag att möjligheterna till förlängning är ganska goda.

Frågan är om jag vill förlänga med dom..

Vi fick även reda på idag att nästa och nästnästa vecka kommer innehålla en plocktävling för att höja motivationen där vinnaren ska få ett pris och ett diplom, först trodde jag han skämtade, men det gjorde han tydligen inte.
ärligt talat, vi går fan inte på dagis längre, en plocktävling?! det är ett jobb vi snackar om här och inte någon lekstuga eller nåt sånt. Kan ju säga att min motivation snarare sjönk än höjdes, ska ändå prata lite med honom imorgon å då funderar jag på att säga till honom att jag tycker att det är en barnslig idé och att jag inte tänker ta emot något pris även om jag skulle vinna.

Så hittils har byrån mestadels gett mej dålig intryck, och jag funderar därför på att försöka prata direkt med chefen på lagret om anställning hos dom utan någon inblandning från byrån som drar en massa pengar på min lön.

Nåja, idag kom min första lönespecifikation här uppe, kanon kul, men den gjorde mig en aning förvirrad, fick ut mycket mer än vad jag trodde jag skulle få, men har ändå inte fått mitt frystillägg och därför ska jag prata med han konsulten imorgon då.

Just nu så sitter ja å saknar alla där hemma nåt enormt, det har la gått en å en halv månad sen jag kom hit nu och det räcker för att jag ska sakna dom som jag nästan träffar dagligen å alltid har något att prata om.
Tror det känns lite extra idag eftersom det blev snack om förlängning idag.

Blir det förlängning så är det inget snack om saken, jag har inte råd att tacka nej till det.
Nåt annat som det inte blir nåt snack om saken är att jag lär sjukanmäla mig nån fredag å åka hem en hel helg å träffa alla igen.

Annars hoppas jag fortfarande att några ska komma upp å hälsa på mej, hoppas jag inte hoppas förgäves för ni borde hälsa på mej även om det är långt att gå ;)

Nu ska jag dra täcket över mej och sen vakna upp till en ny härlig arbetsdag.. vi hörs, ciao!

Dagens låt kommer från snook och delar ur texten säjer lite hur jag sitter å tänker nu.
Dock behöver man knappt låtsas som det regnar här för det gör det ändå!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0