Hemma eller hemma!

Ajajaj, vaknade kl 9 imorse och mitt stackars huvud kändes som det var i bitar, dock värt det.
Igår mötte jag upp me salten och elisabeth inne i centrum vid 2 tiden på dagen och vi vart på vinmonopolet och handlade och åkte hem till dom å åt pizza å gotta oss.

Det var en massa valstånd på stora torget för det är regeringsval här i Norge nu imorgon..kan bli regeringsskifte likt i sverige här så det är lite spännande, en hel del av oljemiljarderna ska tydligen investeras då, tex på att sänka avgifterna för alkohol.. det om inte annat låter ju lovande.

på kvällen så var det ett litet förspel innan vi tog bussen in till centrum, där tappade jag bort salten och erlend å hade inga pengar på mobilen så jag fick köra solo typ.. följde med en jente som hette hilde till nån krog..sen blev jag väldigt full och började vingla hemåt.

Idag har solen skinit hela dagen vilket är lite typiskt när man legat med världens skallebank, men det kanske håller i sig i veckan, vem vet?:)

Hanna har med sina magiska tummar gjort det igen ikväll och blåvitt tog 3 poäng borta mot gefle i en stabil 3-0 seger vilket gjorde mej kalas glad!

Nu ska jag sova.. och om det är fint väder imorn och jag orkar så ska jag försöka få tummen ur å fixa ett videoinlägg från nordnes

Tills dess får ni en vacker låt från en Norsk artist som heter Thomas Dybdahl, enjoy!



one of these days now
you`ll start dreaming of the past

when life was once too short for all the things we`d do and the shots we`d call
and endless summer without a fall
when promises were meant to keep
and nighttime wasn`t meant for sleep
a love story at it`s peak

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0