Hjärter dam, nu i september börjar en annan typ av vår!

Hejsan alla!

Nu var det ett tag sedan jag kritade här senast!
I förrgår fick jag en idé, som kan hjälpa lite när jag inte riktigt orkar skriva, nämligen videobloggning! Vad tycker ni om det? :)
Jag gjorde mej även ett försök att spela in ett inlägg men jag blev inte riktigt nöjd och därför har det inte dykt upp något heller.

Imorgon tänkte jag dock ta er med mej till mitt smultronställe här uppe, det är en jättefin park som ligger nästan mitt i city men som ändå är ett totalt ro fyllt ställe där man har utsikt över fjorden, jag sparar på beskrivningarna så får ni se imorgon istället förhoppningsvis.

Nu har september kommit och det bådar inte gott vädermässigt, det ska tydligen regna runt 2200 mm här per år att jämföra med stockholms ca 500 mm regn. Idag har dock hela himmeln varit klarblå och solen har lyst fint, jag tror inte jag kan minnas sist det hände här, kan ha vart nån gång i början av juli senast.

Jag är annars väldigt förtjust i hösten faktiskt, det är något mysigt(eller kosligt som en annan norrman hade sagt) över höstkvällar och när det väl är fint höstväder.. sen fyller jag ju år i november också vilket också kan ha något med det att göra!

Ikväll har jag vart lite av en partypooper då jag tackat nej till både ett och två förslag att gå ut på byn, först var det salten som frågade och sedan Ine-Louise, men det får helt enkelt bli en annan gång.

Imorgon tänkte jag nämligen gå upp ganska tidigt, jag gillar att vara uppe tidigt,speciellt på söndagar, men jag hatar att gå upp tidigt! Igår gick jag å la mej väldigt tidigt och vaknade helt utvilad kl 9 efter 10 timmars sömn, det var inte helt fel och jag hoppas komma upp i runt samma tid imorgon bitti å gå mej ut på en promenad.

Nu får ni en vacker låt av mig som pyntar upp lite tankar jag har nu.(det är även den första låten någonsin här på bloggen som kommit upp här två gånger, vilket är bevis nog på att det är en riktigt fin  låt)


'

Du skulle älska att ströva i parken här intill.
Här över gränsen får man vara vem man vill

om du har halsen full av månader av slit
ta din packning över gränsen och kom hit


Kommentarer
Postat av: amie

du vet att winnerbäck har gjort ett nytt album va? :)

2009-09-25 @ 13:42:16
URL: http://utloppet.webblogg.se/
Postat av: Karl

Självklart amie;) vad tycker du om det? ska du på hans konsert i lisebergshallen?

2009-09-28 @ 16:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0