Lucka nr 10 i Kallebabys Julkalender

Jag är av den bestämda uppfattningen att för att julestämning skall kunna existera och florera så måste man dela tiden innan jul med ens nära och kära. För att inte min julestämning skall bli 0 i år tänkte jag därför lägga upp min alldeles egna julkalender där jag bakom varje lucka presenterar en person som står mig nära och skriva någon fin liten mening om personen. På så sätt kommer ni inte kännas lika långt ifrån mej och jag kan nå den där julkänslan.

Och under lucka nr 10 hittar vi:
Johan "Joppe" Härnborg



Joppe är född till soldat, syns inte det på bilden kan jag garantera er att så är fallet då jag redan första dagen, som hans familj flyttade in i huset bredvid vårat hemma i ytterby, fick smaka på joppes pricksäkerhet med sin soft airgun. Det var dock inte sista gången och jag känner mej därför väldigt trygg med att joppe är en av de som försvarar vårat land.

Förutom att joppe blev född så är det ända jag tror mig veta om hans barndom att han blev tappad i marken som liten, om så inte är fallet är det mest synd om joppe själv för då har han ingen ursäkt.
Nu låter det som att jag inte gillar men så är inte fallet, Joppe är en klämgo kille med väl beryktade smilgropar som ofta syns när vi ses.

Jag tror aldrig jag och joppe har gjort något vettigt tillsammans, det är alltid ett ständigt cpande så fort vi är med varandra och jag har lite svårt att förklara detta med enbart skrift, därför ska ni få ett aldrig tidigare publikt visat videoklipp på mig och joppe när vi umgås, enjoy


Mitt skratt är förövrigt jättefult i den här videon men det bjuder jag väl på.



Liksom gurra gick joppe i min klass på ytterby och liksom henke har denna man flertalet smeknamn, men jag nöjer mej med att skriva joppe här av personliga säkerhetsskäl.

I nuläget är Joppe precis landsförvisad till thailand fram till jul av den stat han det senaste året tjänstgjort hos, jag hoppas du har det kallt där nere joppe å att vi ses i mellandagarna och hittar på något cpigt, oddsen är inte höga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0