Lucka nr 11 i Kallebabys Julkalender

Jag är av den bestämda uppfattningen att för att julestämning skall kunna existera och florera så måste man dela tiden innan jul med ens nära och kära. För att inte min julestämning skall bli 0 i år tänkte jag därför lägga upp min alldeles egna julkalender där jag bakom varje lucka presenterar en person som står mig nära och skriva någon fin liten mening om personen. På så sätt kommer ni inte kännas lika långt ifrån mej och jag kan nå den där julkänslan.

Och under lucka nr 11 hittar vi :
Mathias Apelgren


(hemsedal 07)


(efter Liseberg 2006)

Den här bilden ger mig ett riktigt gött minne, den är tagen en riktigt varm sommardag under sommaren 2006.
Den morgonen låg jag helt fridfullt å sov i min säng när matte ringde runt halv 10 å väckte mej å börja gapa i örat att nu fan va de dags å ta sig upp, vi ska till liseberg, KÖR BA !!

Å när matte får en idé så är de lika bra å bara köra som han säger. Det blev en helt fantastisk dag på liseberg med blandannat matätartävling på burger king där jag å matte höll på att döda våra magar med mat för typ 140 spänn var, tyvärr minns jag inte vem som vann men jag tror att det var jag, för i matätning slår jag ivarjefall matte.

I tennisen går det trögare, matte å jag brukade åka till tennishallen å lira match typ en gång i veckan under våren innan jag åkte. I en match så drog vi en 5 setare som säkert tog oss 3 timmar att spela klart, efter den var båda helt slut å as hungriga så vi skulle iväg å handla pizza, men så skulle matte bara hämta upp lite arbetsgrejer av sin chef på OKQ8.. typiskt nog finns det två stycken sånna i kungälv å vi åkte till fel, på vägen till den andra tryckte matte lite väl hårt på gasen och vid backen ner till rollsbo när man kommer från snusfabriken såg vi blåljus och matte fick verkligen trycka bromsen i botten för å sakta in, turligt nog hade polismannen just stannat en annan förare och stod med ryggen mot oss, jag säger inte hur fort matte körde men jag kan säga att det hade blivit jag som fått köra hem sen.. och det är det flytet som bara matte har och som matte SKA ha.

För matte finns det enbart två lägen, det är antingen allt eller inget och oftast är det allt.
Och när matte kör all in så brukar det alltid hända massa galna saker.

En av alla gånger som det kunde gått galet var under vintern 2005 när vi började lära känna varandra å han skulle köra hem mig från dani på jockes moppe, det var blixthalka ute den natten men matte körde såklart all in å gasade på som fan med moppen, jag minns att jag var dödsskraj å ropa till han att sakta ner för det va en rondell lite längre fram. Matte ropade väl tillbaka nåt i stil med att rondellen hade väjningsplikt för honom och vi körde rakt in i den å fullkomligt flög av moppen. Som tur var landade vi säkert i snön och inte på de stora stenar som också låg i rondellen.

Förutom att matte är helt galen så är han en väldigt snäll kille ungefär som på samma sätt som Jocke och jag tänkte dra ett citat som jockes dagmamma drog om honom när hon förklara hur jocke var som barn som även passar väldigt bra in på matte.
"Jo han är väldigt snäll...men lite vild"

En sak är säker och det är att inte många kan hänga med i mattes tempo när han kör all in, det blev jag varse när matte ordnade en all in för mig på min 20 årsfest hemma senast.

Matte har jag inte haft jättemycket kontakt med sen jag flytta till Norge och jag har saknat honom jävligt mycket när jag vart här uppe men jag är inte orolig att vi tappar kontakten för jag vet att vi kommer va precis lika bra kompisar när jag kommer hem igen:)

Matte får 10 000 fists in the air av mej för han skickade den till mej en gång å den kan väl beskriva mattes vilda sida lite kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0