Lucka nr 13 i Kallebabys Julkalender

Jag är av den bestämda uppfattningen att för att julestämning skall kunna existera och florera så måste man dela tiden innan jul med ens nära och kära. För att inte min julestämning skall bli 0 i år tänkte jag därför lägga upp min alldeles egna julkalender där jag bakom varje lucka presenterar en person som står mig nära och skriva någon fin liten mening om personen. På så sätt kommer ni inte kännas lika långt ifrån mej och jag kan nå den där julkänslan.

Som ni säkert har märkt har min julkalender falerat lite, detta till grund av att jag sista veckan innan jul nu jobbade ungefär 60 timmar och har därför helt enkelt varit för trött för att skriva något, nu ska jag iaf försöka göra ett litet ryck ikväll, och imorgon har jag ju ändå 3 timmar på mig att skriva på tåget mellan köpenhamn och göteborg så vi får helt enkelt se hur många luckor det blir till slut.
Men tillbaka till julkalendern nu då.

Och under Lucka nr 13 hittar vi:
Louise Palö





(Jag och Louise en sen kväll förra sommaren)

Detta inlägg vet jag någon som har längtat efter, nu är längtan över och jag ska presentera min kära vän Louise.

Louise träffade jag för första gången en vinterkväll 2005 hemma hos Lisa och Karin, vi satt och spelade neger och president och louise fick hjälpa mej hela tiden för jag sög totalt på det.

Mycket har hänt sedan dess och idag känner louise mej väldigt väldigt väl, det märktes inte minst häromkvällen när hon skrev att jag skulle ha IFK Göteborg-vinner känslan när jag skulle skriva mitt inlägg om henne, där snackar vi förståelse för mina känslor på hög nivå.

Louise är lite som en lillasyster för mig, vi pratar om allt möjligt och om jag nån gång känner mig nere eller har något problem eller det är något jag inte förstår så frågar jag ofta louise om råd. Man skulle i och för sig kunna säga storasyster då men eftersom att det här är ömsesidigt och jag är äldre så får det bli lilla.

jag skulle kunna skriva lite mer om hur jag och louise började prata, men jag låter bli det eftersom louise tycker att det är avsevärt mycket roligare än vad jag tycker att det är.

Mina meriter inom ytterbyskolans luciatåg till trots så är louise bra mycket mer musikalisk än mig och har en helt fantastisk sångröst och jag skulle lätt gett henne hennes egna låt fikalåten om jag hade vetat hur man skulle bära sig åt för att få in den här.

Förutom sång skills så är louise den jag känner med mest gossip skills, det blir alltid prat om det senast "skvallret"
på louise när vi träffas, det finns nog därför ingen roligare att gå å ta en kaffe tillsammans med, för efteråt är man uppdaterad för ett tag framöver. Kan ju passa på att tipsa om att det faktiskt finns en krog i vasastan som faktiskt heter gossip, dock är detta en gaybar och jag blev ditlurad.. så thats how i know, end of story, men bara namnet tror jag skulle locka dig louise.


Louise har jag även att tacka för att jag började lyssna på the kooks, i början var jag skeptisk då jag trodde att deras album "konk" egentligen hette ronk.
Hursomhelst är det en låt med the kooks som louise ska få av mej, en av de finaste låtarna jag vet och därför vore det ganska onödigt om jag skulle fortsätta skriva på en motivering till valet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0