Lucka nr 14 i Kallebabys Julkalender

Jag är av den bestämda uppfattningen att för att julestämning skall kunna existera och florera så måste man dela tiden innan jul med ens nära och kära. För att inte min julestämning skall bli 0 i år tänkte jag därför lägga upp min alldeles egna julkalender där jag bakom varje lucka presenterar en person som står mig nära och skriva någon fin liten mening om personen. På så sätt kommer ni inte kännas lika långt ifrån mej och jag kan nå den där julkänslan.

Och under lucka nr 14 hittar vi:
Sofia "Lillen" Keränen



Detta mina kära vänner är lillen! till att börja med så måste jag återigen säga att detta är min absoluta favorit av lillarna. Lillen som person är helt crazy, eller som hon själv beskrev det, som ett 5 årigt ondskefullt geni.

Andra bevis på att lillen skulle kunna vara 5 år är denna videon som jag fortfarande gapskrattar åt när jag ser den.


När jag och lillen ses brukar det mesta tyvärr gå åt skogen, som när jag missade sista bussen hem när jag stod å snackade med henne på buss stationen förra sommaren, det slutade med att vi fick lifta, lift fick vi men faktum är att jag utan i tron att jag stod mot hållet åt ytterby lyckades lifta till romelanda istället och fick sova hemma hos lillen där tillsammans med knöös och conny som kom inramlandes lite senare. Innan detta hade lillen lyckats fånga ett kort på mej där jag leker tekken med mej själv klockan 5 på morgonen, jag mådde nog bra då.

En annan gång skulle vi bada på hawaii, det var när jag bodde hos min bror i stenungsund, och jag hade varit på jobbet hela dagen och himlen hade varit helt blå och solen stekte på stackars mej som var tvungen att ha heltäckande overall på mej när jag jobbade. Så när äntligen klockan var 4 å jag som den svettpöl jag var gled ur overallen och satte mej på min hoj och cyklade ut till hawaii och blev ännu mer svettig och bara såg framemot att få hoppa i å bada. Nä då kom såklart regnet efter typ 20 min, och 5 min senare stod jag och lillen ensamma kvar på stranden helt pisseblöta av ösregnet, det kan man kalla allt annat än tur.

Lillens humor är minst lika sjuk som min och jag är både glad och tacksam att hon för ett tag sen skickade detta klipp till mej som minst sagt ger mig hopp om mänskligheten, tyvärr går det inte att bädda in men om ni kopierar länken å tittar på klippet så lovar jag att ni inte kommer bli missnöjda.
http://www.youtube.com/watch?v=Lt4LKQukpME

Lillen driver även hon en blogg och jag har en känsla av att den har lite mer bevakare än min men ni kan ju kika in den ivartfall om ni har lust. www.Sofiaofsweden.se

Lillen får en låt med Tinchy stryder av mej för den vet jag att hon gilla.






Kommentarer
Postat av: sofiiaofsweden.se ♡

NAAW <3 minlilla karlis <3 vad gullig duu är <3 MASSAKRANISAR

2009-12-22 @ 23:31:00
URL: http://sofiaofsweden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0