Lucka nr 15 i Kallebabys Julkalender

Jag är av den bestämda uppfattningen att för att julestämning skall kunna existera och florera så måste man dela tiden innan jul med ens nära och kära. För att inte min julestämning skall bli 0 i år tänkte jag därför lägga upp min alldeles egna julkalender där jag bakom varje lucka presenterar en person som står mig nära och skriva någon fin liten mening om personen. På så sätt kommer ni inte kännas lika långt ifrån mej och jag kan nå den där julkänslan.

Detta inlägg blir lite av ett undantag eftersom personen i detta inlägg inte vart långt ifrån mej under hela advent, men eftersom han har blivit en så bra kompis tycker jag att han förtjänar ett inlägg här, låt mej presentera min först norska kompis någonsin.

Under lucka nr 15 hittar vi alltså:
Kjell-Ryan "Salten" Lillesalt Warberg



Jag tänkte börja med ett citat från Kalle som han sa när jag berättade en Salten.
"Det är så typiskt dej, du flyttar hela vägen till Bergen och det första du gör är att hitta en kompis som är precis lika knäpp som dej"

För att salten är en riktig knäppis går knappast att förneka, ordet knäppis finns förövrigt inte på norska utan det närmaste liknande ordet är "Tulling" eller att man är lite "Rar" och salten tycker att knäppis kan vara det roligaste ordet någonsin.

Redan första veckan på jobbet märkte jag att det skulle bli en given vän, det första Salten sa till mej när vi pratade första gången var nämligen följande "Du är the chosen one, som i the matrix, å du har kommit hela vägen från sverige för att rädda rema undan finanskrisen med dina fantastiska plockhänder"

Efter detta fortsatte han med att förklara för mej att jag var schizofren och att när jag är nykter är jag den snälle nilsson som inte skulle göra något elakt alls, men när jag är full så är jag den elake bergman som slåss och våldtar tjejer.

efter det har han kallat mej för bergman och han har även fått alla på jobbet att tro att det är mitt riktiga namn genom att ändra min inloggning på trucken till Carl Bergman Nilsson. Vidare har han fått flera på jobbet att tro att jag hatar kineser och att jag hatar egentligen hatar norge men är tvingad att var här ändå.

Man kan alltså konstatera att kalle hade rätt i sitt uttalande.
En annan sak man kan konstatera är att det hade varit sjukt tråkigt här i bergen om det inte vore för salten och alla hans knäppheter.

Förutom knäppheter har vi ganska mycket gemensamt, vi båda är nämligen intresserade av fotboll, historia,politik och öl.. eller i saltens fall fulsprit.

Idag gav jag en julegave till salten, en sverige t shirt fick han av mig och jag trodde först att han skulle bränna den men han lovade mig faktiskt att han skulle använda den.

Salten får love message to the world för den spelar vi alltid innan vi går ut på byen :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0