Lucka nr 16 i Kallebabys Julkalender

Jag är av den bestämda uppfattningen att för att julestämning skall kunna existera och florera så måste man dela tiden innan jul med ens nära och kära. För att inte min julestämning skall bli 0 i år tänkte jag därför lägga upp min alldeles egna julkalender där jag bakom varje lucka presenterar en person som står mig nära och skriva någon fin liten mening om personen. På så sätt kommer ni inte kännas lika långt ifrån mej och jag kan nå den där julkänslan.

Och under lucka nr 16 hittar vi:
Hanna "Hannis" Hallberg




(Jag och halva Hannis en blöt kväll förra hösten)

Hannis och jag lärde verkligen känna varandra av en slump, det var en sen kväll förra hösten där jag satt och spelade messenger-league med JP på msn, detta var under tiden jag var arbetslös och klockan började bli sent å JP skulle gå å lägga sig, men jag ville spela mer och då gav Jp mej hannis msn address och sa att hon här spelar med dig istället. Till en början visste jag inte ens vem det var jag pratade och spelade med men efter några dagar frågade jag louise om hon visste vem det var, det visade sig att hanna satt bredvid när jag frågade vilket var lite lustigt.

De första intrycken jag fick av hanna var att hon var väldigt rolig, minns att hon döpte sitt messenger league lag till Napoli för att dom var coola eller nåt sånt enligt henne, dessutom var hon en värdig motståndare på MS röj.
Hon verkade även lite stressad av allt skolarbete och sånt värdsligt och att dygna i hennes klass kallas för att göra en hanna eftersom hon stannar uppe å pluggar sent.

Hade jag vetat vem jag pratade med hade mitt första intryck nog annars varit att hon är väldigt söt.

eftersom vi bara kännt varandra i drygt ett år, å jag flyttade till norge för ett halvår sedan, så har vi inte jättemånga minnen tillsammans, men det bästa hittils är enligt mig när vi var ute i linnéstan å åt senast jag var hemma.
När jag flyttar hem igen hoppas jag vi kan skrapa ihop lite fler minnen tillsammans.

Hanna får en gammal go låt med lars winnerbäck för hon gillar honom minst lika mycket som mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0