Lucka nr 5 i Kallebabys Julkalender

ag är av den bestämda uppfattningen att för att julestämning skall kunna existera och florera så måste man dela tiden innan jul med ens nära och kära. För att inte min julestämning skall bli 0 i år tänkte jag därför lägga upp min alldeles egna julkalender där jag bakom varje lucka presenterar en person som står mig nära och skriva någon fin liten mening om personen. På så sätt kommer ni inte kännas lika långt ifrån mej och jag kan nå den där julkänslan.

Idag är det Lucia, och igår var jag på Julbord på jobbet, vilket var väldigt trevligt och kul att pröva på den norska julematen som faktiskt inte var helt lik den svenska. Jag hade dock hellre vart på julbord hemma i kungälv med kompisarna men nu är man en erfarenhet rikare iaf :)

Idag är det även två personer som jag känner som fyller år, den ena är min storasyster och den andra
hittar vi under lucka nr 5:
Lisa Lagerholm



Lisa och jag lärde känna varandra ganska slumpmässigt, det var en decemberkväll, när jag i 9onde klass på ytterbyskolan, så skulle mamma ha ett "julspex" med jobbet i lisebergshallen och eftersom hon själv skulle delta så fick jag och henrik åka med mammas arbetskamrats fru och hennes två döttrar dit för att se på det, detta var alltså Lisa och Karin.

Några dagar efter spexet så klickade jag runt på jättehäftiga lunarstorm som man hade på den tiden, och hittade då detta "Decemberoffer" som jag skrev något till, vad minns jag inte, men efter det började vi snacka iaf.

Lisa har jag att tacka för att jag började lyssna på Kent, som affischerade hela hennes väggar på den tiden.
Och Sommaren 2005 hängde jag med henne på min första Lars Winnerbäck konsert, på trädgårdsföreningen, som var helt fantastisk.

Frågar du min mor så är Lisa en väldigt fräck tjej, det säger hon nästan alltid när lisa kommer på tal hemma.
Frågar du mig så tycker väl jag också att lisa är fräck men jag tycker mest att hon är väldigt lätt att prata med saker om. Ett fint minne vi har är tex "balkongsnacken"

Avslutar med att önska ett stort grattis på 21 årsdagen och så ska du också få en låt av mej.

747 såklart :)


Kommentarer
Postat av: Lisa

LOVE YOOOUU!!

2009-12-14 @ 17:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0