Lucka nr 8 i Kallebabys Julkalender

Jag är av den bestämda uppfattningen att för att julestämning skall kunna existera och florera så måste man dela tiden innan jul med ens nära och kära. För att inte min julestämning skall bli 0 i år tänkte jag därför lägga upp min alldeles egna julkalender där jag bakom varje lucka presenterar en person som står mig nära och skriva någon fin liten mening om personen. På så sätt kommer ni inte kännas lika långt ifrån mej och jag kan nå den där julkänslan.

Och under lucka nr 8 hittar vi:
Gustaf "Guru" Gustafsson



Jag minns att Karin berättade för mej en gång för längesedan att innan vi träffades så hade hon tänkt på mig och gurra som sina snyggingar när vi kom gående sjungandes i skolan på ytterby(ända tills hon fick reda på att gurra rökte), närmare sanningen så var vi allas snyggingar och att vi var det på ett helt oslampigt sätt gjorde oss inte till mindre kungar.

Jag och Gurra gick alltså i samma klass under högstadiet och det var där jag lärde känna denna herre närmare på ett obögigt och väldigt kungligt sätt. Ni märker nog att jag tycker att jag och gurra var högst upp på den monarkiska trappan under denna tid.
Vi ägde helt enkelt ytterbyskolan och kände till varenda vrå och varenda vrå kände till oss, jag är till och med berred att påstå att scenen var våran mor.

Sjöng i korridorerna gjorde vi ofta och jag minns att vi en gång blev lurade av våran musikärare att bli inspelade när vi sjöng en låt i musiken, han svor dyrt och heligt på att ingen skulle få höra kassetbandet men nästa dag var vi de omtalade sånglärkorna i musikklasserna.

Vi skapade inte bara musik på ytterby utan även skolhistoria när vi på ett helt legendariskt sätt ställde fram klockan i klassrummet för att slippa lektionen.
Undanmanövern gick till som följer att jag och gurra snackade ihop oss och bestämde att jag skulle riva sönder mitt skrivhäfte, när väl detta var gjort och jag hade en hel hög med papperslappar på bänken framför mej räckte jag upp handen och sa till krille att jag skulle gå ut och kasta det på golvet i korridoren, varpå han svarade att det skulle jag nog F*n inte, jag var på denna tiden inte riktigt vad man kan kalla respektfull gentemot lärarna och svarade att, åååjo det skulle jag nog..försök hindra mig din lärarloser, innan jag tog löpet med chrille hack i hälen. Under tiden hade gurra gott om tid att ställa fram klockan och saken var biff.

Jag tror mig även ha bevittnat gurras första fylla när vi var hemma hos sophia plate nån gång tidigt i sjuan, det gick inte bra för gurra den kvällen.. han blev nämligen iputtad i sophias pool med kläderna på och där fylledog nog hans första mobil så vitt jag vet.

Som person är gurra en väldigt soft snubbe som ogärna stressar, vilket vi inte minst märkte nere i Bulgarien när vi nästan varje kväll fick vänta på honom när vi skulle gå ut och äta. Att han även lyckades dyka i barnpoolen, skära upp sitt finger med en butterfly och kortsluta en hiss på den resan får ses som en bragd, även om den sista incidenten inte var hans eget fel. Ska jag göra en jämförelse så är "The Dude" Lebowski en person jag finner få skillnader på gentemot gurra.

Kort och gott är Gurra en go gubbe och sådana kan man aldrig få för mycket av.

Gurra får låten Turf Dancin av mej för han skickade den till mej och jag tyckte den va bra samt att det är en bra fest låt och gurra är en festlig kille.

tyvärr hittade jag bara en cpig video till den men det får väl gå ändå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0