3 veckor och en dag senare!

Slut på arbetsveckan och fredagskvällen är kommen!
Då skulle man kunna tro att livet här i västra Norge är ganska behagligt och skönt, , men i dessa förmodade stilla vatten blåser det upp till storm.

Imorgon flyttar jag nämligen ut ur lägenheten som jag nu har bott i de senaste 14 månaderna.
Anledningen stavas Magnus som är min nya rums"kamrat". Jag brukar komma överrens med de flesta människor men den här gubben är över gränsen, och då snackar vi sjumilakliv över gränsen.
Han har i det sista anklagat mej för att vara en gris som inte städar undan efter mig. Sanningen stavas däremot att han inte bara är pedantisk utan även måste ha någon form av knäpp i huvudet.

Jag och min andra nya rumskamrat Kim (som förövrigt är en störtskön kille) från Örebro drog i förra veckan ihop en go förfest med alla svenskar i huset, ja utom Magnus då. Strax innan vi ska gå kommer han dock ut från sitt råtthål och frågar om vi inte ska städa efter oss, Jovisst säger vi det är väl självklart att vi röjer undan efter oss, då går cp jäveln över gränsen å vill att vi ska plocka undan efter oss innan vi går ut, har ni någonsin hört nåt så dumt kära läsare? "ååh vi ska ut å ha kul på byen, men nej vänta vi MÅSTE ju verkligen städa innan vi går"

En annan kväll satt jag Edwin och Kim å drack öl å allmänt softar bara, våran miniatyr tv på 14" var på å spelade the voice på låg volym (och denna tvn skulle inte ens kunna väcka den mest lättväckte på morgonen ens på högsta volym). Då kommer cp jäveln ut igen å säger att "nää nu är klockan halv 11 nu får ni allt ta å dämpa er". Jag menar, vafaan? okej om vi hade väsnats men det gjorde vi ju inte.

Så nu har jag helt enkelt fått nog å ikväll har jag packat ihop allt jag äger i lägenheten. Magnus näsben hade legat jävligt risigt till om jag stannat kvar.
Ny bostad då? Go guttarna Edwin och Holma låter mej slagga hos dom den sista en och halv veckan innan jag åker hem, så nu är Öyjorden 98 den nya addressen.

I skrivande stund ligger Edwin å sussar här bredvid medans jag kollar på sagan om ringen på tvn, jag tror att det tog knäcken på han efter 3 raka förluster i fifa mot mej och att det är därför han somnat så tidigt.

Jag var just inne på Garran bloggen å läste de få inläggen Jocke skrivit under sin tid i Norge, förödande att se att ända tecken på min existens är citatet "e dööööle här", lika snål är inte jag. Om du klickar in här någon gång Jocke så ska du veta att du är jävligt saknad här i Bergen, staden är inte densamma utan den första norrländska kompisen jag haft.

Ska bli jävligt skönt att komma hem nu å slippa all skiten som är här, i det sista har det dock börjat kännas att man faktiskt kommer att lämna flera goda vänner bakom sig här som man inte vet när man träffar igen, nåja vi lär ses igen i framtiden, thats just life.

Till nästa gång jag skriver här, ha det gött


Dagens låt: Kent - Varje gång du möter min blick

Från nya plattan En plats i solen. Den tog lite längre tid på sig med att blinka och flirta än Röd men nu har jag fallit totalt. Det här är väl inte en av de kändare låtarna från plattan men den är en av många ruskigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0