Long time no writing

Mycket vatten under broarna har runnit sedan jag skrev här senast.
Nu under nattens/morgonens(?) timme fick jag helt plötsligt för mig att skriva lite här igen.

Passande nog behöver jag inte byta bannern eftersom jag flyttat upp till Norge igen, dock närmare hem den här gången då jag numera bor i Lilleström ca 2 mil nordost om Oslo.
Sedan jag skrev här senast så har jag hunnit med att läsa upp Naturkunskap A på komvux medans jag var hemma i Sverige och har nu det lite finare betyget VG istället för IG i den kursen.
Jag har även varit iväg på Reseledarskola i Lloret de mar i Spanien och det var nog det bästa jag gjort tror jag, under månaden så träffade jag hur mycket nya vänner som helst, gick på glödande kol, var på äventyrspark, var i Barcelona, var i Barcelona och kollade på FC Barcelona i champions league på nou camp, festade, och lärde mig massa nya saker både om mig själv och om andra människor.

Ska bli spännande nu att se hur många man kommer hålla kontakten med bara, går ju inte att hålla kontakten med alla, det vill jag nog inte heller om jag tänker efter. En annan sak som gör det svårt även med dom man vill hålla kontakten är att dom ju nu sticker ut som guider medans jag jobbar på som vanligt i Norge.Vet iallafall att jag aldrig kommer glömma Rasmus Lemche, Camilla Laursen, Kristine Larem och Johanna Marklund för att bara nämna några. Inte heller lär jag glömma Gösta och Kalle som jag nu bor med, så kan det gå när man gått på reseledarkurs.

Förövrigt är tankarna som vanligt åt alla håll och kanter som jag skrivit tidigare så är jag fortfarande sjukt sugen på att pröva på att bo i Köpenhamn, känner fortfarande att det måste vara skandinaviens bästa stad, trots att jag aldrig varit där. Funderingarna går även i var jag vill bo när jag är klar med mina studier, och vart jag ska studera har också ändrats lite. När jag kom hem efter de 14 månaderna i Bergen så var jag helt säker på att jag ville studera hemma i Göteborg, att ha en vanlig svensk vardag hemma igen. Men efter några månader hemma så ville jag bara iväg igen och jag vet inte om det är i Göteborg jag vill bo när jag blir äldre, funderar nu på att studera till Lärare i Oslo istället pga att det är så mycket bättre arbetsförhållanden här uppe samtidigt som det är så nära hem också. Jag funderar även på att studera i Stockholm och Köpenhamn, får se vad det blir till sist men allt kan det ju kanske inte bli iaf. Först ska jag jobba å sen resa lite.

Nu ska jag kika på en film och ni får låten "Partysvenske" av mej att kosa er till.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0